Internetreclame groeit 32 procent in 2006

30 december 2005, 14:16

Kijk, dat zijn mooie berichten om een jaar mee af te sluiten. De groei van internetreclame zal komende jaren sneller gaan dan aanvankelijk was voorzien. Dat bericht Bloomberg op grond van een rapport van zakenbank Credit Suisse First Boston. De bank verwacht een groei in internetreclame met 32 procent ten opzichte van 2005, tot 16,6 miljard dollar in totaal in 2006 (via: Planet).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    marko dobroschelski

    Lijkt me een nog een lage schatting.

    In onze business, (online performance based) is de groei afgelopen jaar een heeeeel flink stuk meer dan 100%. Niet alleen bij ons maar bij alle collega’s (denk ik).

    Gezien wij daarnaast ook flink inkopen (online) en ik de prijzen en de beschikbaarheid ken, en weet wat voor deals her en der gesloten worden. Voor Nederland dan specifiek zou ik op een groei van minimaal 100% rekenen (online besteed budget). Misschien lopen we dan voor?


    30 december 2005 om 19:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!