Internet steeds meer gebruikt voor acquisitie

Internet steeds meer gebruikt voor acquisitie

De slechte economische situatie heeft bij 97 procent van de bedrijven invloed op de manier van acquireren. Het gebruik van internet en enkele andere snel tot resultaat leidende instrumenten wint terrein voor het binnenhalen van opdrachten in de business-to-business markt.

Dat blijkt uit onderzoek van M2D Marketing- & Communicatieadvies. Dit bureau vroeg de afgelopen twee maanden aan dienstverleners in de business-to-business markt hoe zij met hun acquisitie (verwerving van opdrachten) omgaan en of de huidige stand van de economie van invloed hierop is.

81 Procent van de bedrijven geeft aan internet intensief tot zeer intensief in te zetten om diensten onder de aandacht te brengen. Ook wordt PR steeds meer als middel ingezet. Een zeer groot aantal bedrijven (91 procent) zet dit middel in. 48 Procent doet dit (zeer) intensief. Verder winnen direct mail en call centers steeds meer terrein. Het intensieve gebruik van call centers is zeer sterk toegenomen, zowel voor het onder de aandacht brengen als voor het verkopen van diensten.

Bron:
http://www.adformatie.nl/


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.