Internet markting in het MKB

Internet markting in het MKB

Volgens een recent onderzoek door Kelsey Group en ConStat,  maakt inmiddels 43% van het MKB in de VS gebruik van website marketing.

The report notes that 17% of small and medium-size companies are utilizing search engine advertising, and mentions that even though most SMBs (77%) use yellow page advertising, search could eventually cut into yellow page ad revenue.

image

As eMarketer Senior Analyst David Hallerman pointed out in his Research Brief this week, Why the Surge in Search, according to IAB and PwC, search advertising has jumped from claiming just 1.3% of interactive advertising in the US in 2000 to having a 15.4% share of US interactive ad spending last year.

image

Hallerman notes that the growing popularity of search advertising can be traced back to two simple reasons—nearly all Net users use search engines, and the medium is an inexpensive ad tool. As the DMA and US Bancorp Piper Jaffray reported in March, search advertising cost just $0.29 per lead, whereas yellow page leads cost $1.18 each, so it makes sense that the Kelsey/ConStat report should point to search as a threat to yellow page advertising.

image

Source:
http://www.emarketer.com/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.