Internet geen vervanging andere reclame-media

Internet geen vervanging andere reclame-media

Het internet heeft, ondanks de vele unieke aspecten van het medium, niet geleid tot een verschuiving bij de verschillende advertentiemedia als het gaat om de communicatie-uitingen. Dat blijkt uit onderzoek van James C. Tsao en Stanley D. Sibley van de Universiteit van Wisconsin-Oshkosh. Het blijkt dat adverteren via het internet meer een complementaire dan een competitieve rol speelt in het medialandschap.

Veel van de ondervraagde consumenten zagen het internet als een alternatief medium complementair aan andere media waarvan zij veel gebruik maken of positief tegenover staan.Uit het onderzoek kwam verder naar voren dat het aanvullende karakter van het internet in de toekomst wellicht sterker zal zijn door het gebruik van reclameborden, direct mail, tijdschriften en televisie in combinatie met het internet. Wel kan het internet in de toekomst een bedreiging gaan vormen voor andere media door een koppeling met bijvoorbeeld het gebruik van gratis dag- en weekbladen.

Bron:
Journal of Advertising Research nr. 1, p. 126

Via:
http://www.mkbnet.nl/


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.