Internet geen vervanging andere reclame-media

8 juli 2004, 03:29

Het internet heeft, ondanks de vele unieke aspecten van het medium, niet geleid tot een verschuiving bij de verschillende advertentiemedia als het gaat om de communicatie-uitingen. Dat blijkt uit onderzoek van James C. Tsao en Stanley D. Sibley van de Universiteit van Wisconsin-Oshkosh. Het blijkt dat adverteren via het internet meer een complementaire dan een competitieve rol speelt in het medialandschap.

Veel van de ondervraagde consumenten zagen het internet als een alternatief medium complementair aan andere media waarvan zij veel gebruik maken of positief tegenover staan.Uit het onderzoek kwam verder naar voren dat het aanvullende karakter van het internet in de toekomst wellicht sterker zal zijn door het gebruik van reclameborden, direct mail, tijdschriften en televisie in combinatie met het internet. Wel kan het internet in de toekomst een bedreiging gaan vormen voor andere media door een koppeling met bijvoorbeeld het gebruik van gratis dag- en weekbladen.

Bron:

Journal of Advertising Research nr. 1, p. 126

Via:

http://www.mkbnet.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!