Inbound Marketing vs. Demand Generation

Demand generation: oude wijn in nieuwe zakken of écht iets nieuws onder de zon?

29 maart 2023, 07:00 1628 x gelezen

Edwin Vlems is auteur, spreker en marketeer. Hij hielp organisaties als Philips, Randstad, Manutan, Heras, Royal HaskoningDHV en Summa met de vernieuwing van hun marketing. Momenteel werkt hij bij Comaxx. Hij gaat in deze podcast met me in gesprek over zijn kijk op B2B marketing in 2023.

In deze aflevering van de Inbound4Cast geeft Edwin Vlems zijn visie op inbound marketing, demand generation en AI binnen marketing en we bespreken onder anderen:

  • De opkomst van inbound marketing ruim 10 jaar geleden.
  • De inzet van inbound marketing voor recruitment en arbeidsmarkt communicatie.
  • Trends die inbound marketing en lead generatie lastiger maken.
  • Is er in 2023 nog ruimte voor inbound marketing?
  • Het verschil tussen ‘hard inbound’ en ‘soft inbound’.
  • Hoe ga je van een inbound marketing website naar een demand generation website?
  • Demand generation als blauwe oceaan die iedereen links laat liggen.
  • De keerzijde van demand generation.
  • Hoe krijg je demand generation intern verkocht?
  • Don’t hunt, be the hunted.
  • De verkeerde associaties die we bij sales hebben.
  • Verzetten tegen AI in marketing heeft geen zin.
  • TikTok als kanaal om vakinhoudelijke kennis op te doen.
  • Leidt het toevoegen van AI aan het content proces tot betere kwaliteit?
  • Van Knowledge Economy naar Personality Economy.
  • Het boek dat Edwin heeft gemaakt met ChatGPT.
  • Hoe personal branding deuren opent.
  • Communicatie vanuit mensen in plaats van vanuit de organisatie.

Luister de volledige aflevering op Inbound4Cast en abonneer je via Spotify.

Jerrel Arkes
B2B organic marketing consultant bij B2Brands

B2B marketing is veranderd. Lead generatie kent steeds meer uitdagingen. Kopers kiezen vaak al voordat de buyer journey is gestart. Wat betekent dat voor jouw aanpak? Ik help vanuit B2Brands kennisintensieve B2B bedrijven van strategie tot uitvoering met de creatie en distributie van impactvolle content. Daarmee transformeren we jouw bedrijf naar een sterk merk. Ik geloof daarbij in de kracht van organisch groeien (organic marketing). Sinds 2008 heb ik hier vele MKB en enterprise organisaties mee geholpen. Sinds 2024 doe ik dit vanuit B2Brands.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!