Inbound Marketing vs. Demand Generation
Demand generation: oude wijn in nieuwe zakken of écht iets nieuws onder de zon?
Edwin Vlems is auteur, spreker en marketeer. Hij hielp organisaties als Philips, Randstad, Manutan, Heras, Royal HaskoningDHV en Summa met de vernieuwing van hun marketing. Momenteel werkt hij bij Comaxx. Hij gaat in deze podcast met me in gesprek over zijn kijk op B2B marketing in 2023.
In deze aflevering van de Inbound4Cast geeft Edwin Vlems zijn visie op inbound marketing, demand generation en AI binnen marketing en we bespreken onder anderen:
- De opkomst van inbound marketing ruim 10 jaar geleden.
- De inzet van inbound marketing voor recruitment en arbeidsmarkt communicatie.
- Trends die inbound marketing en lead generatie lastiger maken.
- Is er in 2023 nog ruimte voor inbound marketing?
- Het verschil tussen ‘hard inbound’ en ‘soft inbound’.
- Hoe ga je van een inbound marketing website naar een demand generation website?
- Demand generation als blauwe oceaan die iedereen links laat liggen.
- De keerzijde van demand generation.
- Hoe krijg je demand generation intern verkocht?
- Don’t hunt, be the hunted.
- De verkeerde associaties die we bij sales hebben.
- Verzetten tegen AI in marketing heeft geen zin.
- TikTok als kanaal om vakinhoudelijke kennis op te doen.
- Leidt het toevoegen van AI aan het content proces tot betere kwaliteit?
- Van Knowledge Economy naar Personality Economy.
- Het boek dat Edwin heeft gemaakt met ChatGPT.
- Hoe personal branding deuren opent.
- Communicatie vanuit mensen in plaats van vanuit de organisatie.
Luister de volledige aflevering op Inbound4Cast en abonneer je via Spotify.