Ilse Mail wil gebruikers aan de reclamemail krijgen

Ilse Mail wil gebruikers aan de reclamemail krijgen

Gebruikers van Ilse Mail krijgen een verrassing als ze inloggen op op hun mail-account. Op het scherm verschijnt de melding dat het privacy statement is aangepast. In de bijgaande uitleg meldt Ilse dat het de e-mailgegevens van de gebruiker wil verstrekken aan Emailinform, een reclamemail-netwerk van Acxiom (voorheen Claritas). Hierdoor zal men maximaal eens per twee weken een mail met aanbiedingen ontvangen.

Ilse Mail-gebruikers worden voor de keuze gesteld om akkoord te gaan met de nieuwe regels, of om deze af te wijzen. In het laatste geval mogen ze nog ??n maal inloggen om een backup te maken van een e-mail, waarna het account zal worden afgesloten.

Gebruikers die akkoord gaan hebben overigens wel de mogelijkheid zich weer af te melden voor de reclame-mails. De letterlijke tekst van de melding luidt:


Op jouw ilse mail account zijn onze algemene gebruiksvoorwaarden en privacy statement van toepassing. Recentelijk hebben we de privacy statement aangepast. Via deze link kun je de nieuwe versie doorlezen.

Hierin staat onder meer dat wij je contactgegevens kunnen verstrekken aan Emailinform (Acxiom). Hierdoor ontvang je maximaal ??n keer per twee weken een aanbieding of interessante informatie. Indien je in de toekomst geen mailings van Emailinform meer wilt ontvangen, kan je je te allen tijde weer afmelden bij Emailinform. Acxiom is aangesloten bij de Dutch Dialogue Marketing Association (DDMA).

Om jouw contactgegevens aan Emailinform door te geven en je van de diensten van Emailinform gebruik te laten maken hebben we natuurlijk opnieuw jouw toestemming nodig. Dat hoeft maar ??n keer, daarna kun je gewoon weer inloggen zoals je gewend bent.

Via de button ‘ik accepteer niet’ ga je niet akkoord met het gebruik van je gegevens door Emailinform. Je kunt dan nog ??n keer inloggen om je mails door te sturen of uit te printen. Daarna be?indigen we je ilse mailaccount.

Via de button ‘ik accepteer’ geef ik aan akkoord te gaan met de verstrekking van mijn contactgegevens aan Emailinform en een geef ik Emailinform toestemming om die gegevens te gebruiken om mij zorgvuldig geselecteerde reclame te sturen via mijn ilse mail account. Indien ik in de toekomst geen mailings van Emailinform meer wil ontvangen, kan ik mij altijd weer afmelden via (link)


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 17 reacties op dit artikel

  • Argh.. snappen ze het dan echt niet?

    geplaatst op
  • Er zijn gelukkig genoeg andere aanbieders. En die zijn vaak nog beter ook ;-)

    geplaatst op
  • Tja, ik kan me best indenken dat je graag iets terug wilt zien voor je dienst. Immers, je biedt een gratis dienst aan, daar mag een gebruiker best iets tegenover zetten. Ik denk alleen dat dit niet de manier is.

    geplaatst op
  • Wil er iemand nog een gmail-account ;-)

    geplaatst op
  • @Erik-offtopic
    Die dingen raak je ook niet meer kwijt tegenwoordig, heb er ook nog 50:)

    Of het slim is wat Ilse doet weet ik niet, waarom zou een gebruiker een emailadres daar willen? En waarom zou een gebruiker een gratis account bij ilse houden, tenzij de hele wereld dat adres al heeft natuurlijk. Kan zelfs op de site niet vinden hoe groot de mailbox is die je krijgt, of ik een afwezigheidsbericht kan instellen enz enz..

    geplaatst op
  • Ilse Mail.... over hoeveel % van de webmailmarkt hebben we het dan?

    Maar het stelt toch nog heel weinig voor. Mensen gooien die troep toch meteen weg. Ik zou willen weten in welke context ze dat aan marketeers gaan aanbieden.

    Registreert Ilse al telefoonnummers? Want dan wordt het echt leuk. Eerst mailen en dan n.a.v. de e-mail telefonisch contact opnemen. (sorry, wij spammen of stalken u niet. Wij hebben toestemming van uw emailprovider)

    Ook is het misschien nog een leuk idee om gebruikers verplicht spy-ware op hun computer te laten installeren. Als marketeer zou ik namelijk willen weten wie de Ilse-gebruiker precies is en waar deze zich mee bezig houdt? Suggestie: een Ilse Exporer-balk.

    geplaatst op
  • Ik denk dat je de doorgewinterde surfer hier wel mee afschrikt. Toch zullen er een hoop mensen zijn die zich de moeite van het aanmaken en communiceren van een nieuw e-mailadres willen besparen en daarom maar gewoon akkoord gaan met de nieuwe voorwaarden. Daarom ben ik erg benieuwd naar het aantal "drop outs". Ik zou in ieder geval de nieuwe voorwaarden droppen als een baksteen!

    geplaatst op
  • Tja, de berekening is natuurlijk eenvoudig. Als 90% eruit zou vallen maar op die 10% verdien je meer dan 10 keer zoveel...

    geplaatst op
  • Ik denk eerlijk gezegd dat VicKup gelijk heeft en het aantal 'drop outs' heel erg zal meevallen. Als men eenmaal een emailservice gebruikt zal men niet zo heel snel overstappen naar een andere service.

    geplaatst op
  • @Marco: dat zal sterk afhangen van 'de aanbiedingen of interessant informatie' die men toestuurt en de kracht van ilsemail zelf. De consument slikt niet alles meer, het houdt een keer op.

    geplaatst op
  • 'Drop outs'... mooi woord... Ik mis alleen iets. Hoe wordt Ilse-mail gebruikt? Is het een mailbox die wordt gebruikt voor correspondentie (primair e-mailadres) dan moet een drop-out nogal wat mensen informeren over de verandering van e-mailadres. Gaat het om een secondaire mailbox voor bijvoorbeeld 'dubieuze nieuwsbrieven' dan wordt zo'n adres natuurlijk ook eerder opgezegd. Ik definieer marketing ook het liefst met 'ken uw klanten'. Als Ilse dat goed doet houden ze sowieso 90% van hun gebruikers wel. Doen ze dat niet goed zijn ze mogelijk 40% van hun klanten kwijt.

    geplaatst op
  • @ VicKup & Marco,
    Volgens mij switchen mensen wel degelijk snel als er een betere dienst ontstaat, of de bestaande dienst verslechterd.

    Misschien heb ik een vertekend beeld omdat ik in een sociale omgeving zit die zich waarschijnlijk wat sneller aanpast aan de nieuwe online situatie, maar in mijn omgeving had bijna iedereen anderhalf jaar geleden Hotmail (en waren ze tevreden), en nu hebben ze bijna allemaal Gmail. (en vinden ze hotmail waardeloos)

    Wellicht vergis ik me, maar volgens mij zijn mensen nauwelijks merkvast bij online diensten. En zelfs bij diensten waar het lastig overstappen is, (je moet toch al die contactpersonen overzetten) denk ik dat mensen vrij snel overstappen.

    Heeft iemand cijfers gezien van de daling van het gebruik van Hotmail toen Gmail opkwam? Domme vraag ook, waarom zou Hotmail die cijfers publiceren ??

    geplaatst op
  • @Allen: Los van de discussie of we dit wel of niet zouden moeten doen (daar gelden een hoop particuliere meningen over), vonden wij het belangrijk eerst na te gaan wat de klant (consument) er van zou vinden. Ik kan jullie hier allemaal verzekeren dat als wij een weddenschap zouden afsluiten over hoeveel mensen voor opt-in kiezen, veruit de meesten van jullie zouden verliezen. Sterker nog: ik zou zelf ook niet niet de buurt zijn gekomen als ik zonder kennis moest wedden.

    geplaatst op
  • Akkoord, hierbij de inzet voor de weddenschap, flesje Bowmore 17yrs.

    70% kiest voor.

    geplaatst op
  • Ik denk dat het ondanks alle kritiek ruim boven de 90% zal liggen. Het voordeel van Ilse Mail is namelijk dat je alleen last hebt van spam als je inlogt op je mailbox. Degenen die het niet kan schelen keuren het natuurlijk gewoon goed, degenen die zich er aan ergeren keuren de boel goed om ooit nog bij hun mail te kunnen als dat nodig is (forwarden is ook zo'n #$#&$-werk) en gaan tegelijkertijd op zoek naar een Gmail-account.

    geplaatst op
  • Gisteren is bekend gemaakt dat ilse per 7 april 2006 stopt met email. Enkele tienduizenden mailklanten wordt aangeraden over te stappen op vergelijkbare diensten van Lycos, Microsoft of Yahoo. Nieuwe klanten worden niet meer aangenomen. Bestaande Mail-klanten kunnen hun post tot eind 2006 door laten sturen naar hun nieuwe adres. Belangrijkste reden om te stoppen is dat de bewaarplicht de service te duur maakt.

    geplaatst op
  • .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.