Ilse Mail wil gebruikers aan de reclamemail krijgen

26 juli 2005, 12:06

Gebruikers van Ilse Mail krijgen een verrassing als ze inloggen op op hun mail-account. Op het scherm verschijnt de melding dat het privacy statement is aangepast. In de bijgaande uitleg meldt Ilse dat het de e-mailgegevens van de gebruiker wil verstrekken aan Emailinform, een reclamemail-netwerk van Acxiom (voorheen Claritas). Hierdoor zal men maximaal eens per twee weken een mail met aanbiedingen ontvangen.

Ilse Mail-gebruikers worden voor de keuze gesteld om akkoord te gaan met de nieuwe regels, of om deze af te wijzen. In het laatste geval mogen ze nog ??n maal inloggen om een backup te maken van een e-mail, waarna het account zal worden afgesloten.

Gebruikers die akkoord gaan hebben overigens wel de mogelijkheid zich weer af te melden voor de reclame-mails. De letterlijke tekst van de melding luidt:

Op jouw ilse mail account zijn onze algemene gebruiksvoorwaarden en privacy statement van toepassing. Recentelijk hebben we de privacy statement aangepast. Via deze link kun je de nieuwe versie doorlezen.

Hierin staat onder meer dat wij je contactgegevens kunnen verstrekken aan Emailinform (Acxiom). Hierdoor ontvang je maximaal ??n keer per twee weken een aanbieding of interessante informatie. Indien je in de toekomst geen mailings van Emailinform meer wilt ontvangen, kan je je te allen tijde weer afmelden bij Emailinform. Acxiom is aangesloten bij de Dutch Dialogue Marketing Association (DDMA).

Om jouw contactgegevens aan Emailinform door te geven en je van de diensten van Emailinform gebruik te laten maken hebben we natuurlijk opnieuw jouw toestemming nodig. Dat hoeft maar ??n keer, daarna kun je gewoon weer inloggen zoals je gewend bent.

Via de button ‘ik accepteer niet’ ga je niet akkoord met het gebruik van je gegevens door Emailinform. Je kunt dan nog ??n keer inloggen om je mails door te sturen of uit te printen. Daarna be?indigen we je ilse mailaccount.

Via de button ‘ik accepteer’ geef ik aan akkoord te gaan met de verstrekking van mijn contactgegevens aan Emailinform en een geef ik Emailinform toestemming om die gegevens te gebruiken om mij zorgvuldig geselecteerde reclame te sturen via mijn ilse mail account. Indien ik in de toekomst geen mailings van Emailinform meer wil ontvangen, kan ik mij altijd weer afmelden via (link)

Categorie
Tags

16 Reacties

    Terry

    Argh.. snappen ze het dan echt niet?


    26 juli 2005 om 12:59
    patventura

    Er zijn gelukkig genoeg andere aanbieders. En die zijn vaak nog beter ook 😉


    26 juli 2005 om 13:01
    Bas

    Tja, ik kan me best indenken dat je graag iets terug wilt zien voor je dienst. Immers, je biedt een gratis dienst aan, daar mag een gebruiker best iets tegenover zetten. Ik denk alleen dat dit niet de manier is.


    26 juli 2005 om 13:21
    evroekel

    Wil er iemand nog een gmail-account 😉


    26 juli 2005 om 15:24
    Ayalon

    @Erik-offtopic

    Die dingen raak je ook niet meer kwijt tegenwoordig, heb er ook nog 50:)

    Of het slim is wat Ilse doet weet ik niet, waarom zou een gebruiker een emailadres daar willen? En waarom zou een gebruiker een gratis account bij ilse houden, tenzij de hele wereld dat adres al heeft natuurlijk. Kan zelfs op de site niet vinden hoe groot de mailbox is die je krijgt, of ik een afwezigheidsbericht kan instellen enz enz..


    26 juli 2005 om 15:36
    Jurjen Koopmans

    Ilse Mail…. over hoeveel % van de webmailmarkt hebben we het dan?

    Maar het stelt toch nog heel weinig voor. Mensen gooien die troep toch meteen weg. Ik zou willen weten in welke context ze dat aan marketeers gaan aanbieden.

    Registreert Ilse al telefoonnummers? Want dan wordt het echt leuk. Eerst mailen en dan n.a.v. de e-mail telefonisch contact opnemen. (sorry, wij spammen of stalken u niet. Wij hebben toestemming van uw emailprovider)

    Ook is het misschien nog een leuk idee om gebruikers verplicht spy-ware op hun computer te laten installeren. Als marketeer zou ik namelijk willen weten wie de Ilse-gebruiker precies is en waar deze zich mee bezig houdt? Suggestie: een Ilse Exporer-balk.


    26 juli 2005 om 15:50
    VicKuP

    Ik denk dat je de doorgewinterde surfer hier wel mee afschrikt. Toch zullen er een hoop mensen zijn die zich de moeite van het aanmaken en communiceren van een nieuw e-mailadres willen besparen en daarom maar gewoon akkoord gaan met de nieuwe voorwaarden. Daarom ben ik erg benieuwd naar het aantal “drop outs”. Ik zou in ieder geval de nieuwe voorwaarden droppen als een baksteen!


    27 juli 2005 om 04:31
    Bas

    Tja, de berekening is natuurlijk eenvoudig. Als 90% eruit zou vallen maar op die 10% verdien je meer dan 10 keer zoveel…


    27 juli 2005 om 05:23
    media

    Ik denk eerlijk gezegd dat VicKup gelijk heeft en het aantal ‘drop outs’ heel erg zal meevallen. Als men eenmaal een emailservice gebruikt zal men niet zo heel snel overstappen naar een andere service.


    27 juli 2005 om 14:35
    evroekel

    @Marco: dat zal sterk afhangen van ‘de aanbiedingen of interessant informatie’ die men toestuurt en de kracht van ilsemail zelf. De consument slikt niet alles meer, het houdt een keer op.


    27 juli 2005 om 15:16
    Jurjen Koopmans

    ‘Drop outs’… mooi woord… Ik mis alleen iets. Hoe wordt Ilse-mail gebruikt? Is het een mailbox die wordt gebruikt voor correspondentie (primair e-mailadres) dan moet een drop-out nogal wat mensen informeren over de verandering van e-mailadres. Gaat het om een secondaire mailbox voor bijvoorbeeld ‘dubieuze nieuwsbrieven’ dan wordt zo’n adres natuurlijk ook eerder opgezegd. Ik definieer marketing ook het liefst met ‘ken uw klanten’. Als Ilse dat goed doet houden ze sowieso 90% van hun gebruikers wel. Doen ze dat niet goed zijn ze mogelijk 40% van hun klanten kwijt.


    27 juli 2005 om 16:08
    Remi

    @ VicKup & Marco,

    Volgens mij switchen mensen wel degelijk snel als er een betere dienst ontstaat, of de bestaande dienst verslechterd.

    Misschien heb ik een vertekend beeld omdat ik in een sociale omgeving zit die zich waarschijnlijk wat sneller aanpast aan de nieuwe online situatie, maar in mijn omgeving had bijna iedereen anderhalf jaar geleden Hotmail (en waren ze tevreden), en nu hebben ze bijna allemaal Gmail. (en vinden ze hotmail waardeloos)

    Wellicht vergis ik me, maar volgens mij zijn mensen nauwelijks merkvast bij online diensten. En zelfs bij diensten waar het lastig overstappen is, (je moet toch al die contactpersonen overzetten) denk ik dat mensen vrij snel overstappen.

    Heeft iemand cijfers gezien van de daling van het gebruik van Hotmail toen Gmail opkwam? Domme vraag ook, waarom zou Hotmail die cijfers publiceren ??


    27 juli 2005 om 16:13
    Paul Molenaar

    @Allen: Los van de discussie of we dit wel of niet zouden moeten doen (daar gelden een hoop particuliere meningen over), vonden wij het belangrijk eerst na te gaan wat de klant (consument) er van zou vinden. Ik kan jullie hier allemaal verzekeren dat als wij een weddenschap zouden afsluiten over hoeveel mensen voor opt-in kiezen, veruit de meesten van jullie zouden verliezen. Sterker nog: ik zou zelf ook niet niet de buurt zijn gekomen als ik zonder kennis moest wedden.


    28 juli 2005 om 07:22
    M.Roelofs

    Akkoord, hierbij de inzet voor de weddenschap, flesje Bowmore 17yrs.

    70% kiest voor.


    28 juli 2005 om 09:03
    Anders

    Ik denk dat het ondanks alle kritiek ruim boven de 90% zal liggen. Het voordeel van Ilse Mail is namelijk dat je alleen last hebt van spam als je inlogt op je mailbox. Degenen die het niet kan schelen keuren het natuurlijk gewoon goed, degenen die zich er aan ergeren keuren de boel goed om ooit nog bij hun mail te kunnen als dat nodig is (forwarden is ook zo’n #$#&$-werk) en gaan tegelijkertijd op zoek naar een Gmail-account.


    28 juli 2005 om 09:17
    bregje

    bregje_mul@hotmail.com


    23 februari 2009 om 15:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!