IAB komt met nieuwe standaard bannermaten

IAB komt met nieuwe standaard bannermaten

Het Amerikaanse Interactive Advertising Bureau (IAB) komt met een nieuw pakket ?universele? bannermaten, om nog meer tegemoet te komen aan de eisen van de adverteerder.

Adverteerders wilden vooral effectievere formaten, men gaf aan meer creativiteit kwijt te kunnen in grotere uitingen. Het nieuwe pakket bestaat uit drie bestaande formaten en een nieuwe, grotere vorm. De nieuwe bannervorm is 728 bij 90, heet Interactive Messaging Unit (IMU) en wordt horizontaal geplaatst bovenaan de pagina. De andere formaten in het pakket zijn de 160 x 600 skyscraper, de 180 x 150 banner en de 300 x 250 banner. Het pakket bevat ook richtlijnen voor bestandsgrootte, format, animatie, duur en audio. De eerste uitgevers die instemmen met de nieuwe formaten zijn AOL, MSN, Yahoo, CNet Networks, iVillage, CBS Marketwatch en New YorkTimes Digital.

Bron:
http://www.iab.net/standards/adsizes.asp


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.