Hoe voelt dat nu zo’n Honda?

Hoe voelt dat nu zo’n Honda?

Hoe voelt dat nu zo'n Honda?

Honda is in de UK bezig met een opmerkelijke reeks commercials. Al eerder verwezen we naar Honda’s Power of Dreams.

Ook nu weer een prachtige commercial die je zeker gezien moet hebben (bureau: wieden + kennedy london).

Met dank aan Marc.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Het lijkt me leuk (en nuttig) mooie marketing uitingen als deze wat kritischer te bekijken. Ik vind dat marketing niet alleen zit in een schitterende film zoals deze. Volgens mij vergeet Honda een paar dingen die de campagne een stuk succesvoller hadden kunnen maken.

    > Honda Civic: geweldige viral, slechte integratie
    Heb er dus maar een stukkie aan gewijd :) Ben benieuwd naar ieders mening trouwens.

    geplaatst op
  • Interessante analyse Ruben. Ze hadden online inderdaad veel meer uit deze campagne kunnen halen dan ze nu doen. Ik zeg dit nu overigens zonder alle details te kennen van de campagne. Ik heb nu slechts de link doorgekregen van deze video en weet niet wat er verder nog is gedaan om de video te promoten.

    In de vorige Power of Dreams commercial was er overigens wel degelijk een mogelijkheid om de video (link) door te sturen naar bekenden.

    Verder is de campagne Power of Dreams niet alleen voor de UK ontwikkeld. Ik heb in ieder geval al elementen uit de campagne terug zien komen in Japan, Canada en Duitsland. Niet overal (nog) dezelfde commercials maar wel het thema Power of Dreams.

    geplaatst op
  • Voor de liefhebbers van deze commercial(s), en wie is dat nu niet?, kan ik de weblog van het verantwoordelijk bureau wieden + kennedy london aanbevelen. Ze houden al een tijdje bij hoe de commercial tot stand is gekomen en bieden ook de mogelijkheid om je te abonneren op de Honda podcast!

    geplaatst op
  • More than 3m people visited Honda’s new Web site during January and February this year to download the TV commercial, crashing the car company’s servers. In an attempt to support the initial online activity, Honda also launched a dedicated Civic campaign site allowing consumers to explore a 3D model of the car and view a range of video content. Created by digital agency Midas Collective, the campaign site attracted 679,000 unique visitors during the first two months of the year, leading to Honda’s highest ever level of test drive bookings.


    Bron: NMA UK

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.