Hoe te adverteren in RSS feeds

Hoe te adverteren in RSS feeds

Bill Flitter, marketing manager van Pheedo, start een driedelige serie artikelen over adverteren in RSS feeds. In dit eerste deel nog niets over het daadwerkelijk kopen van advertentieruimte, maar meer basisinformatie over RSS.

Opvallend vooral is de manier waarop het verschil tussen e-mail nieuwsbrieven en RSS wordt uitgelegd. RSS zal e-mail marketing voorbij snellen als het gaat om traffic generatie volgens het artikel.

RSS is poised to become an important content delivery mechanism in mainstream media. It will soon represent a permanent and fundamental change in the way information will be shared, viewed and acted upon online. It will reshape the way people interact with the web for several reasons.


Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Ik denk dat rss e-mail nieuwsbrieven, zoals die van Emerce, Webwereld, nu.nl, etc wel gaat vervangen. Echte e-mail marketing berichten met kortingsbonnen en aanbiedingen denk ik niet, daar is het medium grafisch te arm voor. Misschien heb ik ongelijk. We zullen zien wanneer er een feed verschijnt op www.kortingsbon.nl Ik zag dat kortingsfeed.nl overigens nog vrij is.

    geplaatst op
  • De mailversie van Emerce is niet te vergelijken met de feed. Eerlijk gezegd is de mailversie van Emerce een van de weinige die ik niet heb opgezegd, omdat het een rijke omgeving is. Niet alleen het laatste nieuws, maar ook wat comments, de andere weblogs etc. Scant net zo snel als 3 aparte RSS feeds uit hetzelfde kanaal (Emerce, RFID, mobile) dus waarom niet?

    geplaatst op
  • Oh en ik wilde nog een linkje maken naar dit stukje op Frank-ly waar ik over de nieuwe nieuwsbrief schrijf. Maar dat was ik vergeten. Dus bij deze...

    het is echt vrijdag...

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.