Hoe meten marketeers de effectiviteit van zoekmachine marketing?

Hoe meten marketeers de effectiviteit van zoekmachine marketing?

Volgens een recent onderzoek van WebTrends en iProspect, maakt 41% van de marketeers in de VS gebruik van (betaalde) zoekmachine marketing. Maar hoe meten ze nu de effectiviteit van deze campagnes?

And, 41% of those marketers who are implementing SEM strategies are measuring such efforts based on click-through and general site traffic. Only 11% are using a detailed ROI analysis of their SEM efforts, which includes lifetime value as well as revenue by phrase.

image

WebTrends and iProspect surveyed over 800 marketers who participated in a web conference presented by the two firms. Attendees were surveyed, and the results indicated that of those people who are running SEM campaigns, 23% tell WebTrends and iProspect that it is a significant part of their overall marketing mix. The survey also determined that 23% of marketers are not using SEM at all, but 35% are evaluating the option, pointing to a strong future for the format.

image

Another set of numbers which point to a strong future for the ad medium are the latest findings from the Interactive Advertising Bureau and PricewaterhouseCoopers. The organizations report that spending on search advertising has jumped from $108.5 million in the US in 2000 to $927.4 million by the end of last year.

image

Source:
http://www.emarketer.com/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.