Hoe kijken we in 2012 naar de TV?

Hoe kijken we in 2012 naar de TV?

Het lijkt een eeuwige discussie tussen de traditionele en nieuwe generatie adverteerders. Volgens de eerste gaat er niets veranderen en blijft de consument in de bank hangen en zapt wat rond op tv en kijkt vooral wat hem wordt voorgeschoteld (de lean back consumers). De laatste voorspelt een heel ander scenario en dat is er een waarbij de consument zelf bepaalt wat hij leest, luistert en kijkt (de lean forward consumer). De waarheid zal ongetwijfeld in het midden liggen en dat betekent dat adverteerders verschillende strategieen moeten ontwikkelen om de verschillende doelgroepen te blijven bereiken.

Over de toekomst van tv heeft IBM recentelijk een whitepaper gepubliceerd met de titel: The end of TV as we know it: A future industry perspective (pdf). Het gaat daarbij in op hoe het tv-landschap er uit ziet in het jaar 2012 (via: MIT). Aanrader!


Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Erik-Jan Gelink gaat op Adfoblog naar aanleiding van dit rapport in op de generatiekloof die aan het instaan is door de digitalisering van tv.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.