Hoe belangrijk is een goede positie in Google?

1 september 2005, 19:22

Hoe belangrijk is een goede positie in Google?Vanmorgen werd ik gebeld door een medewerker van Magis Marktonderzoek. Een potentiele klant van dit bureau had in Google gezocht op de bureaunaam en was daarbij uitgekomen op dit weblog. Vervelend voor het bureau en of ik het bericht kon verwijderen.

Ik heb haar uitgelegd dat weblogs in principe geen berichten verwijderen. Ik stelde haar voor om een korte update toe te voegen en dat heb ik bij deze gedaan.

Kern van het verhaal is dat bedrijven zich moeten realiseren dat potentiele klanten in toenemende mate internet gebruiken om informatie te zoeken over een bedrijf waarmee ze evt. willen samenwerken. Een goede positie, zeker als het gaat om de eigen bedrijfsnaam, is daarbij in voorkomende gevallen cruciaal.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    trafficb

    Dit soort kwesties hebben we denk ik allemaal wel eens mee te maken. Enkele weken geleden nog werd ik gebeld door een Amerikaan die verantwoordelijk was voor de website van een fabrikant van stralingsbeschermers voor mobiele telefoons. Of we het voor elkaar konden krijgen negatieve persberichten over hen op het internet uit de top 10 zoekresultaten op hun merknaam te krijgen…

    Wat Magis Marktonderzoek betreft: tja, lullig. Ik zou willen adviseren eens goed naar de website te kijken alvorens de linkpopulariteit van de site te gaan verbeteren. Tuurlijk helpt dat, maar een beetje tekst op de homepage zou ook al helpen en dat is gemakkelijker te bewerkstelligen.


    2 september 2005 om 04:25
    Bas

    Toevallig vorige week hier intern ook discussie over gehad. Het bleek dat mijn onderdeel van het bedrijf op veel logische zoekwoorden erg goed scoorde, en de rest van het bedrijf niet in de top 30 viel. Best grappig… Zeker als je je bedenkt dat ik er niets speciaals voor doe maar gewoon wat ik beschouw als mijn werk als marketeer.


    2 september 2005 om 05:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!