Hoe maak je je website onweerstaanbaar? Lessen van expert Aartjan van Erkel

17 oktober 2017, 13:00

Meer omzet door betere teksten op je website, nieuwsbrief of andere online uitingen. Succesvolle ondernemers kunnen nog succesvoller ondernemen door enkele eenvoudige aanpassingen te maken. Hoe maak je jouw website onweerstaanbaar? In deze aflevering delen we vijf praktische ondernemerslessen van onlinemarketing- en salesexpert Aartjan van Erkel.

1. Vermoord de clichés

Van Erkel: “Het gaat heel vaak mis in marketing en op websites van bedrijven. We apen elkaar na. Van IT-bedrijven die het altijd over ‘whitepapers’ en ‘oplossingen’ hebben tot commerciële bedrijven die je ‘via de nieuwsbrief op de hoogte houden’. Dat is heel saai voor klanten. Dat is niet hoe je jouw klanten lokt.”

“Mijn favoriete manier is om te zeggen: ‘Ik heb een fantastisch cadeau voor jou’. Als je dan ook vermeldt dat ze iedere week een tip krijgen om een onweerstaanbare website te krijgen, kun je een nieuwsbrief uitsturen.”

2. Laat je teksten bloeden

Bijna elke klant heeft een probleem. Daar is altijd een oplossing voor, lezen we in brochures en op websites van erg veel bedrijven. Deze bedrijven reppen namelijk enkel en alleen over deze oplossing, maar niet over het probleem. Van Erkel: “Zorg ervoor dat jouw website vijf vragen beantwoordt die elke bezoeker in zijn hoofd heeft.”

3. & 4. Maak je klanten emotioneel & breng daarna de hartslag weer omlaag

Van Erkel: “We hebben in de vorige les het instinct getriggerd. Vervolgens maak je je klanten emotioneel door de consequenties van het probleem te noemen.”

“Deze stap wordt eigenlijk altijd overgeslagen, maar is een gouden formule in copywriting. Eerst een probleem, dan de emotie en dan de geruststelling.”

5. Je klant is geen one-night-stand

Werken aan langdurige klantrelaties is een van de slimste manieren om iets te verkopen aan je bestaande klanten. Van Erkel: “Een van de manieren waarop je dit kunt oplossen, is door vaker in de lucht te komen. Nadat jouw klant bij jou is geweest, regelmatig iets van je te laten horen.”

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Diego88

    Zorg ervoor dat jouw website vijf vragen beantwoordt die elke bezoeker in zijn hoofd heeft


    18 oktober 2017 om 08:14

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!