• Usability & design
    wordt gesponsord door

Hoe maak je je website onweerstaanbaar? Lessen van expert Aartjan van Erkel

Hoe maak je je website onweerstaanbaar? Lessen van expert Aartjan van Erkel

Meer omzet door betere teksten op je website, nieuwsbrief of andere online uitingen. Succesvolle ondernemers kunnen nog succesvoller ondernemen door enkele eenvoudige aanpassingen te maken. Hoe maak je jouw website onweerstaanbaar? In deze aflevering delen we vijf praktische ondernemerslessen van onlinemarketing- en salesexpert Aartjan van Erkel.

1. Vermoord de clichés

Van Erkel: "Het gaat heel vaak mis in marketing en op websites van bedrijven. We apen elkaar na. Van IT-bedrijven die het altijd over ‘whitepapers’ en ‘oplossingen’ hebben tot commerciële bedrijven die je ‘via de nieuwsbrief op de hoogte houden’. Dat is heel saai voor klanten. Dat is niet hoe je jouw klanten lokt."

"Mijn favoriete manier is om te zeggen: ‘Ik heb een fantastisch cadeau voor jou’. Als je dan ook vermeldt dat ze iedere week een tip krijgen om een onweerstaanbare website te krijgen, kun je een nieuwsbrief uitsturen."

2. Laat je teksten bloeden

Bijna elke klant heeft een probleem. Daar is altijd een oplossing voor, lezen we in brochures en op websites van erg veel bedrijven. Deze bedrijven reppen namelijk enkel en alleen over deze oplossing, maar niet over het probleem. Van Erkel: "Zorg ervoor dat jouw website vijf vragen beantwoordt die elke bezoeker in zijn hoofd heeft."

3. & 4. Maak je klanten emotioneel & breng daarna de hartslag weer omlaag

Van Erkel: "We hebben in de vorige les het instinct getriggerd. Vervolgens maak je je klanten emotioneel door de consequenties van het probleem te noemen."

"Deze stap wordt eigenlijk altijd overgeslagen, maar is een gouden formule in copywriting. Eerst een probleem, dan de emotie en dan de geruststelling."

5. Je klant is geen one-night-stand

Werken aan langdurige klantrelaties is een van de slimste manieren om iets te verkopen aan je bestaande klanten. Van Erkel: "Een van de manieren waarop je dit kunt oplossen, is door vaker in de lucht te komen. Nadat jouw klant bij jou is geweest, regelmatig iets van je te laten horen."


Delen

0
2


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.