Hij is er: het Marketingfacts Jaarboek 2012!

2 juli 2012, 12:13

Hét overzicht van alle ontwikkelingen en mogelijkheden van het online medialandschap

Na vele uren ploeteren en tientallen koppen koffie is het dan zover: het Marketingfacts Jaarboek 2012 is af! Al vanaf 2006 geeft Marketingfacts het M! Jaarboek uit. Wat begon als een dunne handige gids over het veranderende online medialandschap is uitgegroeid tot een meer dan 300 pagina’s tellend boek waarbij alle facetten van online marketing worden behandeld.

Bijzonder van de nieuwe editie is dat er aan elk hoofdstuk een expertblogger heeft meegewerkt. Door de expertise die zij in hun vakgebied hebben verworven, is het niveau van het Jaarboek dit jaar naar een nog hoger niveau getild. Daarnaast is de indeling van het Jaarboek gelijk aan die van de website. Dat betekent dat er twee nieuwe hoofdstukken zijn toegevoegd: E-Commerce en Online PR & Branding.

Marketingfacts Jaarboek 2012

Met het Marketingfacts Jaarboek willen we iedereen die interesse heeft in het online medialandschap een overzicht geven van alle ontwikkelingen en mogelijkheden op het digitale vlak. Het Jaarboek combineert feiten en cijfers met praktische informatie, uitleg van de mogelijkheden en visies van experts. Het Marketingfacts Jaarboek 2012 begint met een uitgebreide inleiding tot het digitale medialandschap, gevolgd door de volgende hoofdstukken:

  1. Inleiding

  2. E-Business

  3. Online advertising

  4. Affiliatemarketing

  5. E-mailmarketing

  6. Zoekmachinemarketing

  7. Online PR & Branding

  8. Social media marketing

  9. Mobile marketing

  10. Online video

  11. E-Commerce

  12. Usability & Design

  13. Customer Service

  14. Webanalytics

Per onderwerp beantwoorden we de vragen ‘wat is het?’, ‘waar staan we?’ en ‘waar gaat het naartoe?’. Daarnaast zit het Jaarboek vol met cases en praktische how to’s.

Sterke teksten en vormgeving

Net als vorig jaar heeft Erik Wiegers de vormgeving van het Jaarboek voor zijn rekening genomen. Dat betekent een eigentijdse vormgeving met (data)visualisaties van hoog niveau. Het design is helemaal in lijn met de stijl van de nieuwe Marketingfacts-website. Zo hebben de hoofdstukken dezelfde kleuren als de channels en wordt er meer gebruikgemaakt van grote afbeeldingen.

De content heeft deze editie een flinke boost gekregen door de actieve inbreng van de bloggers. De experts die aan het boek hebben meegewerkt zijn: Gianluigi Cuccureddu, Arne Galama, Jochem Vroom, Jordie van Rijn, Remi van Beekum, Jan-Willem Alphenaar, Marco Derksen, J-P de Clerck, Mark de Bruin, Naos Wilbrink, Remco Bron, Jurriën Kerstholt, Ruben Bos, Thierry Thijssen en André Scholten. De eindredactie is verricht door Annelies Verhelst.

Bedankt

We zijn wederom erg trots op het Marketingfacts Jaarboek. We hebben met de nieuwste editie wederom een verbeterslag kunnen maken. Zonder de community, de experts, de bloggers én de sponsoren was het ons nooit gelukt. We willen iedereen die een bijdrage heeft geleverd dan ook ENORM BEDANKEN!

Meer informatie over het Marketing Jaarboek 2012 vind je op www.marketingfacts.nl/jaarboek. Direct bestellen kan via de speciale Marketingfacts Jaarboek-webshop!

Danny Oosterveer
Data-gedreven digital marketeer bij Datasexual

Data-gedreven digital marketeer. Resident bij AMDAX en Burgers' Zoo. Daarnaast vertel ik vaak als spreker over data-gedreven marketing. Auteur van het boek Data-bedreven marketing. Was ruim 5 jaar als growth marketeer werkzaam bij Marketingfacts.

Categorie
Tags

15 Reacties

    Sander Prinsen

    Gefeliciteerd mannen!

    Ik heb hem vanmiddag even doorgebladerd en het ziet er erg goed uit. Knap werk.


    1 juni 2012 om 16:11
    GianluigiCuccureddu

    Wow, ziet er erg goed uit, gefeliciteerd!


    2 juni 2012 om 14:30
    iscoop

    Kijk er naar uit.


    3 juni 2012 om 11:59
    <a href=”http://www.telefoonservice-vergelijken

    ga hem direct bestellen


    3 juni 2012 om 15:22
    ArneGalama

    Ziet er super uit! Erg mooi werk.


    4 juni 2012 om 11:47
    Mark de Bruin

    Inderdaad een mooi boek! Pssst: Voor de mensen die geen verzendkosten willen betalen: gebruik code “markdebruin-09” bij de bestelling.


    5 juni 2012 om 04:24
    Elroy

    Mooi vormgegeven en informatief boek! Jammer van de pijnlijke spelfout in het voorwoord; ‘brei van informatie’ i.p.v. ‘brij van informatie’.


    20 juni 2012 om 18:52
    bramkoster

    @Elroy: AU! Die komt hard aan… Was nog mijn tekst ook, shame on me.

    Gelukkig dat het boek op de andere aspecten wel bevalt!


    20 juni 2012 om 21:49
    Jens van den Broek

    Dit is voor mij de nieuwe bijbel: absolute must-read!


    27 juni 2012 om 12:45
    Nick Busscher

    Is er ook een digitale versie?


    11 juli 2012 om 10:38
    DannyOosterveer

    Op korte termijn komt die er niet. We zijn er wel mee bezig.


    11 juli 2012 om 13:15
    Nick Busscher

    Oke, jammer voor nu. Wel tof dat jullie er mee bezig zijn.


    11 juli 2012 om 13:27
    xypNnXZHim

    tramadol online buy tramadol online with mastercard – 3 50 mg tramadol


    16 oktober 2013 om 17:33
    Richardml

    country taking cialis

    buy cialis online trackback dejar un comentario cialis

    – cialis online no prescription


    24 juni 2014 om 14:12
    WilliamSt

    cialis 10 mg

    generic cialis cialis vs viagra prices messageboard.html

    – viagra vs cialis forum guestbook.asp?action=


    25 juni 2014 om 07:08

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!