Het jaar in cijfers 2002

26 december 2002, 10:55

Vertrouwen is in 2002 het sleutelwoord voor consumenten, bedrijven en politiek. Het consumentenvertrouwen daalt tot het niveau van de recessie van begin jaren tachtig en de ervaren inflatie is in het eerste jaar van de euro duidelijk hoger dan de werkelijke inflatie van 3,5 procent. Door het uitblijven van economisch herstel en het gebrek aan vertrouwen in de resultaten van bedrijven dalen de beurskoersen sterk. Het verminderde vertrouwen in de politiek tenslotte leidt tot ongekende zetelverschuivingen in de Tweede Kamer.

‘Het jaar in cijfers 2002’ van het Centraal Bureau voor de Statistiek geeft samenvattende cijfers over belangrijke aspecten van de Nederlandse samenleving in het afgelopen jaar.

Het jaar in cijfers 2002 (PDF 635 kB)

Technische toelichting

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!