Het geheim van Georgina Verbaan (slot)

2 december 2004, 06:30

Het geheim van Georgina Verbaan (slot)We hebben er inmiddels al zoveel over geschreven en gelezen dat ik het hoofdstuk Georgina Verbaan vandaag ga afsluiten. Een ding is zeker, Georgina en alle mensen achter haar hebben er een groot marketingsucces van gemaakt.

Naast het succes-verhaal met Playboy heeft haar eigen weblog georginaverbaan.nl binnen anderhalve week ruim een half miljoen bezoekers behaald met gemiddeld 9 pageviews per bezoeker (bijna 5 miljoen pageviews). In de eerste 24 uur dat de twee filmpjes online stonden werden deze bij elkaar 47.000 keer bekeken. Om de filmpjes te bekijken had je een speciale code nodig die je kon krijgen door een telefoonnummer te bellen (kosten 80 eurocent/min) dus tel uit je winst.

Een deel van dit succes is toe te schrijven aan de weblogs die ‘het verhaal’ maar bleven hypen. Niet alleen in Nederland maar ook internationale weblogs als Le Petite Claudine, Èije sise su lazne?, Tokyo Fuku-blog en Japan Livedoor (om er maar een paar te noemen), schreven over ‘Dutch Boobgate’.

Georgina, succes met je weblog; Michiel, dank voor de cijfers en uiteraard ook succes. Ik denk dat ik bovenstaande cijfers ook maar gebruik in mijn presentatie voor vandaag.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!