Helft internetbezoek dient om productinformatie te verkrijgen

Helft internetbezoek dient om productinformatie te verkrijgen

Ook als consumenten een nieuwe aanschaf niet online kopen, is internet toch van belang om informatie over het product in te winnen. Zo’n 45% van de online winkelende consumenten gaat niet direct tot koop over. Dit blijkt uit recent onderzoek van Channel Intelligence.

Van de overige 55% die van plan waren een product aan te schaffen deed 11% dat onmiddellijk online en 6% offline. Ruim 20% zei binnen twee dagen tot aankoop over te gaan en 17% binnen een week. Prijs is de belangrijkste factor die consumenten online doet kopen: 89% van de ondervraagden noemde dit criterium belangrijk tot zeer belangrijk. Driekwart noemde het gemak waarmee op een site producten kunnen worden gekocht, 73% de reputatie van de retailer en 65% de verzendkosten. Onderzoek van AOL/RoperASW uit maart 2003 wees uit dat 73% van de Europese consumenten met internettoegang het medium regelmatig gebruiken om productinformatie te verzamelen. Bovendien blijkt internet onder Europeanen als informatiebron veel populairder te zijn dan televisie, radio, kranten of tijdschriften.

Bron:
Nieuwsbrief Communicatie, 6 juni 2003


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.