Heineken’s podcast raast de wereld rond

17 december 2004, 23:55

Interessant overzicht van Frankwatching over Heineken’s podcast. Interessant omdat Frank inzicht geeft in de wijze waarop het bericht (vooral via weblogs) zijn weg vindt naar het publiek. Maar om heel eerlijk te zijn ben ik niet erg onder de indruk van de podcast zelf en de positionering van Heineken in de betreffende podcast. Wel een slimme zet van Qi en Heineken om hier als eerste mee te komen. De aandacht voor BNN’s podcast lijkt immers een stuk minder.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    Evert Jan

    Mag ik?


    18 december 2004 om 00:08
    media

    Uiteraard; ben benieuwd wat anderen vinden van deze actie.


    18 december 2004 om 00:09
    Evert Jan

    Ik mag weer: Kan iemand mij een duurzaam argument geven over podcasting? Een referentie naar eerdere vergelijkbare verschuivingen wat media betreft die tot succesvolle campagnes hebben geleid?

    Mag ik? was een retorische vraag.

    Deze week moest ik me ‘abonneren’ om iets toe te voegen, vandaar.


    18 december 2004 om 00:11
    Robert

    Wie zouden er werkelijk naar de podcast hebben geluisterd en het hebben geassocieerd met Heineken? In ieder geval niemand uit mijn kennissenkring. Ik heb het hier toevallig gelezen anders had ik het waarschijnlijk ook niet geweten. Een succes? Ik heb sterke twijfels of de doelgroep met deze actie is bereikt.


    18 december 2004 om 14:24
    media

    @robert, beschouw podcasten als een van de nieuwe vormen van consumer generated media (cgm) (net als weblogs). Bereik is nu nog relatief beperkt maar het zal niet lang meer duren alvorens een significant marktaandeel wordt bereikt waarbij je juist bij deze media heel gesegmenteerd je doelgroep(en) kunt bereiken. Wat Heineken heeft gedaan is niets meer of minder dan het adverteren op weblogs. Zinvol? Dat zal de tijd moeten uitwijzen maar ik heb waardering voor adverteerders die hiermee experimenteren!


    19 december 2004 om 09:52

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!