Interessant overzicht van Frankwatching over Heineken’s podcast. Interessant omdat Frank inzicht geeft in de wijze waarop het bericht (vooral via weblogs) zijn weg vindt naar het publiek. Maar om heel eerlijk te zijn ben ik niet erg onder de indruk van de podcast zelf en de positionering van Heineken in de betreffende podcast. Wel een slimme zet van Qi en Heineken om hier als eerste mee te komen. De aandacht voor BNN’s podcast lijkt immers een stuk minder.
Heineken’s podcast raast de wereld rond
Er zijn 5 reacties op dit artikel
-
Evert Jan
Mag ik?
-
Marco Derksen, Upstream
Uiteraard; ben benieuwd wat anderen vinden van deze actie.
-
Evert Jan
Ik mag weer: Kan iemand mij een duurzaam argument geven over podcasting? Een referentie naar eerdere vergelijkbare verschuivingen wat media betreft die tot succesvolle campagnes hebben geleid?
Mag ik? was een retorische vraag.
Deze week moest ik me 'abonneren' om iets toe te voegen, vandaar.
-
Robert
Wie zouden er werkelijk naar de podcast hebben geluisterd en het hebben geassocieerd met Heineken? In ieder geval niemand uit mijn kennissenkring. Ik heb het hier toevallig gelezen anders had ik het waarschijnlijk ook niet geweten. Een succes? Ik heb sterke twijfels of de doelgroep met deze actie is bereikt.
-
Marco Derksen, Upstream
@robert, beschouw podcasten als een van de nieuwe vormen van consumer generated media (cgm) (net als weblogs). Bereik is nu nog relatief beperkt maar het zal niet lang meer duren alvorens een significant marktaandeel wordt bereikt waarbij je juist bij deze media heel gesegmenteerd je doelgroep(en) kunt bereiken. Wat Heineken heeft gedaan is niets meer of minder dan het adverteren op weblogs. Zinvol? Dat zal de tijd moeten uitwijzen maar ik heb waardering voor adverteerders die hiermee experimenteren!
Plaats zelf een reactie
Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.