Hamburgers snel naar binnen via mobiele barcodes

27 november 2004, 08:29

Barcodes en mobieltjes. Zo hoor je er niks over, zo springen de concepten als paddestoelen uit de grond. Gisteren waren het nog Japanners die een barcode op de foto konden zetten en daarmee een prijscheck konden uitvoeren bij Amazon. Dit keer zijn het de Hamburgers (voor de fast food-fans onder ons die verlekkerd de RSS-headline aanklikten, dan heb ik het over inwoners van Hamburg) die het andersom aanpakken.

Dit weekend kan men namelijk een aantal evenementen in de Duitse stad bezoeken met barcodes die men per SMS heeft verkregen. Na op internet een kaartje gekocht te hebben, wordt de bewuste barcode naar hun mobieltje gestuurd. Bij de kaartcontrole aan de ingang wordt deze gescand vanaf de display en voila: zonder wachten gelijk doorlopen.

Het initiatief wordt gehouden onder de naam Mobile Ticketing Days en is een initiatief van de stad Hamburg, T-Mobile, Matrix Solutions en Teltix. Het gebruikte systeem, PicTicket is zo ontwikkeld dat de barcodes niet kunnen worden doorgestuurd. Ook houdt het rekening met de laatsten der Mohikanen die niet over een mobieltje beschikken: zij kunnen de barcode downloaden en uitprinten.

Bron: Webwereld

Categorie
Tags

3 Reacties

    jan

    Weet iemand een fabrikant die het mogelijk maakt om barcodes met behulp van je mobiel te scannen? Ben al tijden op zoek, zodat mensen met een visuele handicap in de supermarkt kunnen bepalen welke ingredienten ze moeten kopen als ze een honig wereldmaaltijd kopen.


    27 november 2004 om 10:54
    media

    Of je leest dit bericht goed en volgt de eerste link die Anders in het bericht heeft staan 🙂


    27 november 2004 om 11:04
    jan

    Blijft lastig dat internet ;-).


    27 november 2004 om 11:06

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!