Growth hacking in B2B marketing

Wat is growth hacking en hoe helpt het B2B bedrijven? Dorus Kaandorp deelt zijn learnings en inzichten in deze podcast.

3 mei 2023, 07:00 1468 x gelezen

Dorus Kaandorp houdt zich bij Sprints and Sneakers bezig met HubSpot, Account-Based Marketing, demand generation en nog veel meer. Hij werkt volgens het Growth Hacking gedachtegoed en is teamlead van het B2B marketingteam. Maar wat is er nou zo anders aan growth hacking ten opzichte van al die andere marketing aanpakken?

In deze aflevering van de Inbound4Cast vertelt Dorus Kaandorp van Sprints and Sneakers over Growth Hacking binnen B2B marketing.
We bespreken onder andere…
  • Heeft denken in funnels nog waarde?
  • Mogelijke touchpoints in de journey
  • Wat is growth hacking?
  • Hoe pak je growth hacking aan?
  • Het gebruik van de pirate funnel analyse voor growth hacking
  • Beperkt growth hacking zich tot lead generatie?
  • De inzet van out-of-the-box ideeën voor groei
  • Is growth hacking succes afhankelijk van het type organisatie?
  • Is growth hacking nog echt anders dan andere B2B marketing methodieken?
  • Wat zijn belangrijke growth hacking vaardigheden?
  • De balans vinden tussen snelheid en kwaliteit
  • Persona’s voor growth hacking
  • Hoe bereik je met growth hacking de juiste doelgroep?
  • Voorbeelden van out-of-the-box growth hacking ideeën
  • Growth hacking en attributie
  • Wat is er nodig voor een goede samenwerking tussen marketing en sales?
  • Hoe kun je dit als growth hacker verbeteren?
  • Hoe stimuleer je creativiteit voor betere marketing?
  • Voor welke organisaties is demand generation wel en niet interessant?
  • Hebben we het HubSpot gedachtegoed te veel als one size fits all oplossing ingezet?
  • Vergeet offline marketing niet.

Luisteren kan ook via Inbound4Cast.com. En vergeet je niet te abonneren via Spotify.

Jerrel Arkes
B2B organic marketing consultant bij B2Brands

B2B marketing is veranderd. Lead generatie kent steeds meer uitdagingen. Kopers kiezen vaak al voordat de buyer journey is gestart. Wat betekent dat voor jouw aanpak? Ik help vanuit B2Brands kennisintensieve B2B bedrijven van strategie tot uitvoering met de creatie en distributie van impactvolle content. Daarmee transformeren we jouw bedrijf naar een sterk merk. Ik geloof daarbij in de kracht van organisch groeien (organic marketing). Sinds 2008 heb ik hier vele MKB en enterprise organisaties mee geholpen. Sinds 2024 doe ik dit vanuit B2Brands.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!