Google merk van het jaar

Google merk van het jaar

De prijs voor Global Brand of the Year 2003 gaat naar Google, dat met klein verschil Apple versloeg, meldt Brandchannel.

Het is voor de tweede achtereenvolgende keer dat Google de meeste impact heeft op de Brandchannel-lezers. Computerconcern Apple is opnieuw tweede. Het merk werd in in 2001 eerste. Verrassend is de derde plaats. Die gaat naar automerk Mini, waardoor de nummer drie van vorig jaar Coca-Cola een plaatsje gezakt is. Vorig jaar stond Mini nog elfde. Volgens Brandchannel is de Mini vooral aan het doorbreken in Noord-Amerika, waar consumenten de auto zien als een wendbaar en makkelijk te parkeren karretje. Ook een grote stijger (van 12 naar 5) is Samsung.

Google merk van het jaar

In de regio?s Europa en Afrika scoren de merken Nokia, Ikea en Virgin. Verrassend is de toptienpositie van voetbalclub Real Madrid. Ook Diesel en Puma staan hoog.

Bron: Adformatie


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.