Google in radiocommercials

Google in radiocommercials

Google staat op het punt om dMarc Broadcasting te kopen, een bedrijf dat radiocommercials verzorgt. Er zou $ 1,1 miljard betaald worden. (Persbericht)

Een paar dagen geleden hadden we hier nog een discussie over Google en intent-driven-advertising TV-reclames naar aanleiding van John Battelle’s boek. Battelle’s reactie op dit nieuws:

I’ve been predicting that AdWords and the TV upfront will merge for years. Along the way, I should have mentioned radio as well.

Maar AdWords via radio? Eh??


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 9 reacties op dit artikel

  • Quote van Battelle uit het NRC interview:

    "Maar wat me nog het meest blijft verbazen is hoe zachtmoedig de bestuurders van Google zijn, hoe goed ze het met de wereld voor hebben. Ze denken echt dat ze de wereld veranderen. En ze willen dat goed doen, zonder een cent er aan te verdienen, maar dat doen ze natuurlijk wel. Het contrast is dit: vóór de internetcrisis ging het juist om veel geld verdienen. Bij Google niet"

    Deze stap naar radio verbeterd niets aan de wereld, laat staan aan het zoeken. Evenals bij Google local, Adsense, Adwords, Talk, Desktop en nog vele andere Google producten merk ik dat ze op allerlei manieren meer geld proberen te verdienen (not that there's anything wrong with that) en dat ze daarbij gevaarlijk ver gaan in het opslaan van consumentendata.

    Is de search functie bij Google verbeterd met de toename aan producten? Nee! Wat schiet ik er mee op? Niets! Waarom maken er dan toch nog steeds zoveel marketeers, bloggers en journalisten reclame voor?

    geplaatst op
  • Volgens mij moet daar staan "Google in gesproken boodschappen" Ad sense wordt Audiosense....

    geplaatst op
  • De volgende stap wordt het verkopen van de Google search. After all, daar verdienen ze niets mee...

    geplaatst op
  • Hehe, Mark mist nog wat info geloof ik.

    Voor mij is de vraag wanneer Google een service begint voor doodgewone podcasters om hun mp3tjes te sponsoren. Daar zou dit wel aardig voor kunnen zijn lijkt me.

    Google is de grootste sponsor van de blogosphere, next stop: podcasts.

    geplaatst op
  • @Bas Paauw
    Zolang ik nog maandverbandreclame, dagcrèmes en luiers aangeboden krijg tijdens het kijken van mijn favoriete televisieserie, vermoed ik dat er ruimte voor verbetering is. Het zal wel een wat romantische gedachte van mij zijn, maar ik hoop dat de reclameblokken korter kunnen als de commercials beter converteren. Of dat ik me in ieder geval minder hoef te ergeren.

    Misschien dat ze zo redeneren bij Google?

    geplaatst op
  • Google gaat ook in Daken zie ik..

    geplaatst op
  • @Ruben, Dus google verbeterd de wereld door reclame relevanter te maken, fair enough. Maar het zoeken (vinden) op zich wordt er niet beter op en daar voor ging ik in eerste instantie naar Google. Sterker nog, ik ging in eerste instantie ook naar Google omdat er niet op geadverteerd werd. Nu gebruik ik Yahoo! als default search en probeer del.icio.us. Pas als Google de search functie verbeterd ga ik weer terug.

    @Ad mooie vondst van Target. Google zorgt zondoende wel voor nog meer (ongewenste) reclame.

    geplaatst op
  • In het kader van Holland promotie stel ik voor dat we Nederland nog mooier gaan maken door de daken te gaan schilderen met bijvoorbeeld Rembrandt repro's. De Google foto's moeten toch nog grotendeels gemaakt worden.

    geplaatst op
  • lijken me de eerste stappen om in podvertising te stappen. Misschien dat google talk naast een click-to-call naar adverteerders ook reclame gaat uitzenden in google talk gesprekken?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.