Gestolen Audi A3 onderdeel van viral marketing campagne

11 april 2005, 21:35

Gestolen Audi A3 onderdeel van viral marketing campagneEnkele weken geleden verscheen er een mysterieus aanplakbiljet van een vermiste rode Audi A3 op de New York Auto Show. Mensen die de auto hadden gezien konden contact opnemen via een telefoon-nummer. Het was al snel duidelijk dat het ging om een viral marketing campagne van Audi waarbij de spelers via telefoonnummers en speciale websites werden meegevoerd in een cross-mediaal spel.

Vandaag vond ik per toeval (zal ongetwijfeld ook door anderen zijn gezien) via een online advertentie de weblog stolena3.com waarop de volgende toelichting (gedateerd 1 april):

Congratulations! You’ve discovered a fun, interactive, fictional story sponsored by Audi. This campaign is similar to what’s known as Alternate Reality Gaming, in which a community of users become a part of the story, interact with its characters, and help each other unravel its mysteries along the way. If you’d like to immerse yourself in this entertaining, challenging experience, visit the discussion forum and join in the fun! (And don’t worry, nobody will call you at 3:00 a.m.—it’s not that immersive.)

Leuk!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!