Geenstijl start businessblog

23 april 2005, 15:10

Na maanden van stilte is staatsgeheim.com, de persoonlijke weblog van Ambroos Wiegers, omgevormd tot de corporate blog van geenstijl. Businessblogs zijn hot moeten ze hebben gedacht, en ach waarom ook niet?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

10 Reacties

    Kasper Katje

    Mis ik iets of is een corporate blog niet een weblog van een bedrijf? Geenstijl is toch alleen een bijelkaar geraapt zootje (wannabe) journalisten? Voor zover ik weet staan ze niet geregistreerd bij de KvK. Of denkt men dat je een bedrijf bent wanneer je een adverteerder hebt binnengehaald?


    23 april 2005 om 18:07
    Kasper Katje

    Ja Anders, je moet wel op niveau blijven daar en alleen kritiek op de boze buitenwereld uiten. :-$

    Schoenmaker (GS) blijf bij je leest want je ware gezicht komt steeds duidelijker naar voren en het stoere masker zakt steeds verder af.


    23 april 2005 om 18:11
    Jan Woensma

    @Kasper k: Kracht van GS wordt juist alleen maar groter nu ze zo langzamerhand anonimiteit laten varen.

    @Anders Floor: Elk kamerlid, elke marketeer, reclamemaker, ict-er, journalist en tv-maker leest geenstijl, kamervragen exposure en vele discussies etc zijn het bewijs. Ze hebben x honderdduizend unieke bezoekers per maand. Er is nogal een verschil tussen reageerders (12.000) en de ‘rest’. Al 2 jaar geleden werd geenstijl door zon beetje heel ict-end nederland gelezen. Iedereen in reclamewereld kent ze. Die cijfers zijn heel wel juist. Alleen kunnen ze ze nu indelingen in meerdere groepen maken. Iemand die wilders stemt kan geen leasebak hebben?


    23 april 2005 om 18:27
    Anders

    Wat je over GS zegt geloof ik wel. Maar zijn de cijfers juist? Hun reaguurders antwoorden niet serieus antwoorden op een poll, zouden ze wel serieus antwoorden op een lezersonderzoek? Dat valt op z’n minst te betwijfelen.


    23 april 2005 om 18:47
    Kasper Katje

    Ik denk juist van niet Jan want het wordt nu veel te gelikt en het rebelse verdwijnt meer en meer.

    En ja, GS wordt tot treurens toe overal te pas en vooral te onpas aangehaald maar ook dat zal afnemen omdat de bekendheid van en inzicht in weblogs nog steeds groeit en men dus spoedig veel meer voorbeelden voor handen heeft bij het aanhalen van weblogs.


    23 april 2005 om 19:33
    Viktor de Jager

    Typisch GeenStijl, de boys een beetje kennende is dit hun tegenzet om de zichzelf te serieus nemende businessblogs een hak te zetten. Er worden plotseling weblogcursussen gegeven en businessbloggers worden te pas en te onpas aangehaald om te vertellen wat goed en wat fout is in de logwereld. En dat allemaal dankzij GS die de weblogs in Nederland smoel heeft gegeven.

    @Kasper K: Toch maar eens beter speuren dan in KVK want ze staan al gewoon tijdje ingeschreven hoor en wat betreft die andere voorbeelden van weblogs die binnenkort zouden moeten worden aangehaald in de media: noem mij er eens één. Het is gewoon schrijnend om te zien hoe GS met kop en schouders boven de rest uitsteekt.


    23 april 2005 om 20:10
    Boudewijn Janssen

    @Anders

    Waarom zou ik als universitair opgeleid, 2+ keer modaalverdienend, auto-van-mijn-eigen-zaak-bezittend persoon niet op Geert Wilders mogen stemmen?


    23 april 2005 om 22:11
    media

    GS wordt inderdaad vaak aangehaald in presentaties en artikelen over weblogs. Maar laten we eerlijk zijn, of je het nu wel of niet eens met de wijze waarop ze het hebben gedaan, ze hebben wel iets neergezet dat velen heeft wakker geschud.


    24 april 2005 om 07:40
    EJ

    @Marco: Al Qaeda heeft ook velen wakker geschud.


    24 april 2005 om 20:57
    Kasper Katje

    Dan mag je mij vertellen onder welke naam Viktor, onder GeenStijl vind ik niks.

    Het is niet aan mij om te zeggen welke weblogs de media aan moet halen en dat ‘GS met kop en schouders boven de rest uitsteekt’ is jouw mening, geen feit. Publiciteit of bekendheid zegt nog niks over kwaliteit en smaken verschillen gelukkig.


    25 april 2005 om 11:00

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!