Gator schrikt markt voor betaalde internet-zoekresultaten wakker

Gator schrikt markt voor betaalde internet-zoekresultaten wakker

Internet-mediabureau Gator test een applicatie waarmee adverteerders hun uiting onder de aandacht brengen van gebruikers van zoekmachines, zonder dat bij de zoekmachines zelf reclameruimte wordt ingekocht.

Om dit mogelijk te maken heeft Gator een ledenbestand van naar eigen zeggen 25 miljoen actieve gebruikers, die ermee hebben ingestemd tijdens het surfen reclame via Gator voorgeschoteld te krijgen. Hiertoe serveert het bedrijf `pop-unders`, schermpjes die achter of onder de bezochte internetpagina staan en pas in beeld komen als de internetpagina wordt gesloten. Nieuw is nu dat de getoonde reclame wordt afgestemd op de in de zoekmachine ingetikte zoekterm, waarbij gebruik wordt gemaakt van zoekresultaten van bij Gator aangesloten zoekmachines als Overture en Terra Lycos. Gator heeft een klantenbestand van ongeveer 500 adverteerders. De markt voor gesponsorde zoekresultaten wordt steeds competitiever. Onlangs sleepte Google een contract in de wacht voor het presenteren van commercieel getinte zoekresultaten aan gebruikers van internetaanbieders America Online en EarthLink, die beide eerst zaken deden met Overture.

Bronnen:
http://www.mkbnet.nl/
http://www.cnet.com/


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.