Gaat internet de gedrukte media verslaan?

2 maart 2005, 23:29

De afgelopen maanden is er veel belangstelling voor de opkomst van internet als nieuwsbron ten nadele van de gedrukte media zoals dagbladen en tijdschriften. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat internet de gedrukte media nog lang niet voorbij is gestreefd als belangrijkste nieuwsbron (ondanks het feit dat veel online uitgevers ons dat willen doen geloven).

Toch maken uitgevers van gedrukte media zich zorgen. In het kader van het 75-jarig bestaan van BusinessWeek heeft het een seminar gehouden waarin diverse sprekers ingaan op de vraag How will magazines survive the internet?.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Deef

    Ik denk dat de gedrukte media nog wel een tijdje zal winnen van internet. Zoals ik zei een tijdje. Mensen lezen graag een (dag)blad, maar zoeken achtergronden en updates op internet. Jongeren kijken veelal alleen nog op internet. Vooral weblogs hebben naar mijn neming de toekomst.


    3 maart 2005 om 08:49

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!