Franse campagne toont ?dode? journalisten

Franse campagne toont ?dode? journalisten

Een schokkende Franse reclamecampagne die bekende Franse journalisten als moordslachtoffers portretteert, wordt mogelijk internationaal ingezet.

De campagne wil uitdragen aan welk gevaar journalisten bloot kunnen staan en dat persvrijheid belangrijk is. De campagne is gemaakt door Saatchi & Saatchi Parijs. Bob Isherwood, worldwide creative director van Saatchi & Saatchi noemt de campagne ?een zeer krachtig idee?. De campagne loopt al sinds januari in Frankrijk, Isherwood denkt erover de advertenties wereldwijd in te zetten. ?Ik zou niet weten waarom het niet in de VS getoond zou mogen worden? Er zijn genoeg Amerikaanse journalisten die de gevaren kennen. Ik ben ervan overtuigd dat de campagne daar ook kan lopen?, zegt hij tegen AdageGlobal.

De campagne bestaat uit drie print- en posteruitingen. Onder meer de bekende Franse tv-journalist Christine Ockrent is te zien met een kogel in het voorhoofd. Twee andere journalisten worden getoond: ??n met een doorgesneden keel en de ander doodgeschoten op een parkeerplaats.

De advertenties voor de Franse journalistengroep ?Reporters zonder grenzen? zeggen: ?Wacht niet tot het nieuws wordt weggenomen voordat je het kunt verdedigen.?

Bron:
http://www.adformatie.nl/


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.