Flessenpost op internet

23 februari 2005, 05:30

imageSteeds vaker speelt internet een rol in relaties. Dating via internet is populair en als het bij nader inzien toch niet klikt is het dumpen via internet op efficiente wijze te regelen. Die nieuwste technieken (MMS, SMS, E-cards etc) en een flashy design worden vaak ingezet om een relatie te maken of te kraken.

Maar de kracht kan ook in de eenvoud zitten. Craiglist.org laat zien dat met een simpel concept als een online bulletin board ook successen te behalen zijn.

Geen profile, geen uitgebreide registratie, geen banners, geen geavanceerde zoekmogelijkheden, geen fancy design, geen flash. Je plaats in de categorie ‘Missed Connections’ een simpel berichtje dat als een soort flessenpost op te pikken is door iedereen op internet. Berichtjes in de trant van “To the cutie with the skateboard on Flatbush Avenue. I couldn’t tell if you were looking at me because I was staring at you or because you were interested. If you are interested, get in contact.”

De hele site oogt bijzonder simpel, maar de categorie Missed Connections levert in de New York sectie 7.000 postings per maand op en in het gedeelte voor San Francisco 8.000 postings.

Helaas zijn succesratio’s onbekend, maar kan een posting wel degelijk resultaat opleveren.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief