Firefox en outlook ingezet voor promotie

16 augustus 2005, 17:15

HBO maakt op een vernieuwende manier (of is dit al eerder gezien?) gebruik van firefox en Microsoft Outlook voor de promotie van de nieuwe serie Rome. Via links in de bannercampagne, die morgen start, kunnen gebruikers themes en skins downloaden voor de firefox browser. Ook kan via de banners de uitzendtijden en herinneringen in Microsoft Outlook worden gezet. De campagne zal onder andere lopen op de site van de New York Times en Salon.com. (via: Clickz).

Ik ben erg benieuwd. Zeker het in Outlook zetten van afspraken klinkt leuk en zou ook prima door omroepen gebruikt kunnen worden, maar of het in de praktijk ook ‘plug and play’ is…

Update:

MozillaZine meldt dat Warner Bros voor de film Batman Begins al eens een firefox skin gemaakt heeft. Blijft als enige vernieuwing de MS Outlook service met de uitzendtijden over. Of is dat ook al eerder gezien 😉

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!