Fan-driven B2B marketing

Hoe creëer je fans, die je vervolgens onderdeel maakt van je marketing-aanpak?

25 november 2023, 09:00 977 x gelezen

Hoe creëer je fans voor je B2B organisatie? En hoe betrek je ze vervolgens bij je marketing aanpak? In deze nieuwe Inbound4Cast gaat Jerrel hierover in gesprek met Mariya Delano. Mariya is de eigenaar van het bureau Kalyna Marketing in New York. Vanuit haar bureau helpt ze B2B bedrijven met content marketing, het creëren en inzetten van fans.

In deze aflevering van de Inbound4Cast praat ik met Mariya Delano over fan-driven marketing. Ze legt uit hoe je superfans creëert en hoe je ze betrekt bij je marketingactiviteiten.

Mariya geeft onder andere antwoord op de onderstaande vragen:

  • Wat is jouw aanpak om je publiek te begrijpen?
  • Hoe gebruik je SparkToro daarbij?
  • Hoe maak je overtuigende content op basis van deze data?
  • Hoe ziet jouw proces van content creatie eruit?
  • Hoe kom je op ideeën voor nieuwe content?
  • Hoe vind je je fans?
  • Hoe ga je om met je fans?
  • Hoe help je klanten om echte fans te worden?
  • Wie is verantwoordelijk voor je fan-driven marketing?
  • Welk percentage van de bedrijven heeft al fans als je met hen begint te werken?
  • Hoe ziet de marketing aanpak van je eigen bureau eruit?

Je kunt deze aflevering ook vinden op Inbound4Cast.com, YouTube of Spotify.

Jerrel Arkes
B2B organic marketing consultant bij B2Brands

B2B marketing is veranderd. Lead generatie kent steeds meer uitdagingen. Kopers kiezen vaak al voordat de buyer journey is gestart. Wat betekent dat voor jouw aanpak? Ik help vanuit B2Brands kennisintensieve B2B bedrijven van strategie tot uitvoering met de creatie en distributie van impactvolle content. Daarmee transformeren we jouw bedrijf naar een sterk merk. Ik geloof daarbij in de kracht van organisch groeien (organic marketing). Sinds 2008 heb ik hier vele MKB en enterprise organisaties mee geholpen. Sinds 2024 doe ik dit vanuit B2Brands.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!