Exit Break Out!

28 maart 2006, 08:25

Break Out! gaat verder onder de naam Spam. Het wekelijkse jongerenmagazine maakt plaats voor een maandblad. Het blad kampt met een forse oplagedaling. De oplage daalde volgens HOI van 93.000 in 2002 naar 49.000 (eind 2005). De oplage van concurrent Hitkrant daalde in diezelfde periode van 82.000 naar 50.000. De redactie van het jongerenblad werkt op dit moment in het geheim aan een nulnummer, meldt de site Nooitmeerfalentijn.nl. Het blad krijgt ook een website, www.spam-online.nl. Jessica Haagmans, Chief Operating Officer bij Sanoma Uitgevers en verantwoordelijk voor het jongerencluster, registreerde deze naam zo’n vijf weken geleden (via: VillaMedia).

Hoeveel tijdschriften zullen het komende jaar hun strategie verschuiven van print naar online? Zie ook Brisk Magazine gaat online verder.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    reageer

    1 april?


    28 maart 2006 om 10:25
    Vincent Luyendijk

    Ha marco,

    Jij schrijft over een maandblad. Toch geeft de woordvoerder aan dat het om een weekblad gaat. Dat ter info. (zie stukje op volkskrant)


    28 maart 2006 om 17:56
    loket

    ‘k zag het ook Vincent. ik vermoed een vertikking, aangezien je geen weekblad voor een weekblad verruilt.


    28 maart 2006 om 18:10
    loket

    Ja, dus toch een weekblad. ‘k Kreeg net een mail van Sanoma met daarin: Sanoma Uitgevers Young lanceert op 10 april een nieuw jongerenmerk: Spam. Het merk zal bestaan uit een wekelijks tijdschrift, een website (www.spam-online.nl), een event en danceparty’s op middelbare scholen. Daarnaast zal op korte termijn een mobiele portal worden toegevoegd. Met de lancering van Spam zal Break Out! na een succesvol bestaan van iets meer dan een decennium ophouden te bestaan.


    29 maart 2006 om 13:13

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!