Einde dagbladen door real time media?

Einde dagbladen door real time media?
, Upstream
@marcoderksen

Gisteren verwezen al enkele sites naar het interview met Kees Zegers in het septembernummer van InCT, vakblad voor uitgeven, innovatie en ICT, dat vandaag verschijnt.

Kees Zegers:

Ik heb zeven jaar geleden op een aantal congressen gezegd dat dagbladen in gedrukte vorm binnen vijftien tot twintig jaar zouden verdwijnen. Het lijkt er helaas op dat ik gelijk krijg. Met real time media als internet, radio en televisie verliest de gedrukte uitgave steeds meer haar rol als nieuwsvoorziener. De krant wordt meer en meer een eitje bij het ontbijt. Leuk, maar niet meer noodzakelijk om te lezen, zoals dat vroeger wel het geval was. Jongeren van nu gaan toch geen abonnement meer afsluiten? Die vragen zich af wat ze met dat vodje moeten waarop het nieuws van gisteren staat afgedrukt. Die zitten minimaal tien uur per dag online en weten het direct wanneer er iets gebeurt ergens in de wereld. Voor de achtergronden en opinie kijken ze televisie en nemen ze een abonnement op een weekblad zoals Elsevier. Door de dalende oplagen wordt de distributie van dagbladen op een gegeven moment z? duur dat een dagelijks verspreide krant gewoon onhaalbaar wordt. Laten we wel wezen. Het is toch ook eigenlijk van de gekke dat er ?s nachts door Nederland allemaal autootjes rondrijden om stapels kranten af te leveren bij mannetjes die in schuurtjes zitten te wachten tot er kereltjes komen met fietsen die de kranten dan in de stromende regen om zeven uur in de ochtend bij de mensen moeten bezorgen. Dat is toch om je rot te lachen, dat is van de vorige eeuw.

Samen met zakenpartner Sacha Prins heeft enterpreneur Kees Zegers meer dan tien bedrijven opgericht waarvan er inmiddels vier Nederlands marktleider zijn, zoals nu.nl en Not Just Film. Momenteel bouwt hij Veritate uit tot een e-mailmarketing bedrijf van naam.

Zie ook krijnen.com en internetjournalist.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.