Eccky comeback?
Eccky werd eerder deze maand als één van de marketingflops van 2005 betiteld. Reclameweek verwijst deze week naar de weblog van Yme Bosma van Media Republic waarin Yme schrijft dat men misschien te vroeg heeft geoordeeld. Eind deze maand start namelijk de eerste campagne met adverteerders zoals Dorrito’s, Telfort, Somy Playstation en Ericsson. Door middel van Dorrito’s chipszakken worden er 6,5 miljoen gratis Eccky’s weggegeven. “Dit zal er voor zorgen dat de meeste Nederlanders het gaan kennen”, aldus Bosma.
Heb net even de website van Dorrito’s bekeken. Het is duidelijk dat er ook online wat staat te gebeuren maar wat?
Ben benieuwd. Het gehele Smiths account voor online is eind januari na een pitch naar LECTRIC gegaan, waar het voorheen bij Inpact (sinds eind 2005 Lost Boys) lag. De afgelopen jaren is er op de Doritos-GeenStijl-actie na online nauwelijks iets gebeurd bij Smiths, maar het bedrijf zou nu grote plannen te hebben voor online. In maart zijn de eerste resultaten online te zien, stelt LECTRIC.
Helaas, ik kan er nu nog weinig meer over vertellen, behalve dat er meer partijen mee zullen doen dan degenen die in dit bericht al genoemd worden en dat geen medium onbenut zal blijven…
De vraag is, is eccky relevant in de Dorito doelgroep….
Nogal een downgrade van marketingvehikel naar digitale flippo in een chipszakje lijkt mij. Van marketingflop naar marketingflip mischien? 🙂
Valide vraag, over twee weken het antwoord..;-)
dorritos is vies
Oh, en excuus voor het gebrek aan Firefox support op de actiesite, moet vandaag nog even gefixed worden…. Beter even met IE checken. Heeft niet de hoogste prio gehad aangezien slechts 0.23% van de Eccky gebruiker Ff gebruikt… Maar bij MF-publiek zal dat iets anders zijn….
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!