E-business blijft tegen verwachting in sterk groeien

E-business blijft tegen verwachting in sterk groeien

In de periode van de dot-com neergang waren klanten en aanbieders van e-commerce ervan overtuigd dat internetverkoop een hype was. Nu blijkt dat een aantal e-sectoren wel degelijk sterk blijft groeien.

Onder de branches die onherkenbaar veranderd zijn door e-commerce zijn reizen, muziek, computers en financiele dienstverlening. Branches die nog sterk in ontwikkeling zijn: detailhandel, auto`s, media en gezondheidszorg. De enige sectoren waar e-business nooit echt van de grond kwam zijn de bouw, landbouw en opleidingen en trainingen.Een aantal algemeen geldende opvattingen die op een misverstand berusten: er zijn nauwelijks winstgevende e-commerce bedrijven; slechts 40% van de aan de Amerikaanse beurs genoteerde bedrijven in het vierde kwartaal van 2002 winst. Eind 2003 zal dat 50% zijn. Verder zou breedband niet aanslaan, hoewel het aantal abonnementen in de VS met 56% is gegroeid, sinds 2001 is verdubbeld en eind 2003 de 29 miljoen huishoudens zal bereiken. Derde fabel: online reclame levert weinig op; in 2003 bedragen de inkomsten uit internetreclame zo`n 6,6 miljard dollar.

Bron:
Business Week nr. 19, p. 40, 5,2 p.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.