DVD promotie via de geldautomaat

5 april 2005, 04:00

Fox Home Entertainment start met een het vertonen van commercials op het display van geldautomaten in ASDA winkels voor de promotie van DVD’s. De commercial toont beelden van films die via de opnamebon van de geldautomaat met korting kunnen worden gekocht. Het geheel wordt verzorgd door ATM:ad. De commercials worden vertoond in een loop gedurende 10 seconden voor het invoeren van de bankpas en gedurende de 5 seconden dat het geld wordt verzameld.

Wanneer gaan de Nederlandse banken nu eens die 5 seconden wachttijd benutten om een op mijn profiel afgestemde boodschap te tonen?

Bron: Finextra.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

7 Reacties

    Maurits-Jan Groen

    Persbericht SNS Bank 23-09-2005:

    Consument omarmt nieuwe mogelijkheden

    ‘De rente van uw spaarrekening wijzigt’, ‘Uw nieuwe bankpas ligt klaar’ of ‘Uw hypotheek loopt af, wilt u een afspraak maken?’. Deze gepersonaliseerde informatie (en meer) verstrekte SNS Bank bij wijze van proef via de geldautomaat. Uit onderzoek blijkt dat de consument deze service als vernieuwend (80%), handig (71%), maar vooral klantgericht (72%) beoordeelt. 80% heeft een zeer positief oordeel over het aanbieden van gepersonaliseerde service via de geldautomaat. Bovendien wijst het onderzoek uit dat het aantal reacties via de geldautomaat niet verschilt met reacties via kantoor of callcenter. SNS Bank – die als eerste bank in Nederland de geldautomaat introduceerde – is van mening dat met deze innovatieve service een nieuwe visie ontstaat over de geldautomaat. Naast distributie- en communicatiekanaal is de geldautomaat nu inzetbaar als marketing- en verkoopkanaal. Naar aanleiding van de onderzoeksresultaten is het plan om deze nieuwe service in 2005 op alle geldautomaten van SNS Bank te hebben ingevoerd. De SNS Geldautomaat wordt dan ook geïntegreerd in campagnes en direct marketing trajecten. SNS Bank is de tweede bank ter wereld en de eerste in Europa die via de geldautomaat interactief en op maat met de klant communiceert.

    Het onderzoek laat bovendien zien dat 75% van de pinners zich de persoonlijke informatie kan herinneren. Negen van de tien klanten geven aan dat men voldoende tijd heeft om de vragen te beantwoorden. De interactieve communicatie heeft geen invloed op de snelheid waarmee geld gepind kan worden. 84% van de klanten vindt dat de transactie niet te lang duurt. Dit percentage is niet gewijzigd tijdens de pilot van de nieuwe service. Acht van de tien bezoekers vinden het aanspreken met ‘beste mevrouw / meneer ……’ positief tot zeer positief. En ruim 36% van alle ondervraagden geeft aan dat de extra service een reden is om vaker van de SNS Geldautomaat gebruik te maken.

    De proef heeft plaatsgevonden in een periode van drie maanden onder ruim 3.000 gebruikers, waarvan vervolgens 555 meegewerkt hebben aan het onderzoek. Gemiddeld maakt een klant vier keer per maand gebruik van een geldautomaat. Tijdens het onderzoek was de nieuwe service beschikbaar op 18 SNS Geldautomaten op 10 locaties in Hilversum en Arnhem.

    Naast het op maat communiceren via de geldautomaat introduceert SNS Bank als eerste wereldwijd de automatische pinvertrager op haar geldautomaten. Hierdoor stemt de geldautomaat zijn snelheid automatisch af op de ‘snelheid’ van de gebruiker. Deze service staat hoog op het verlanglijstje van belangenorganisaties voor ouderen en mensen met een functiebeperking.

    SNS Bank loopt hiermee vooruit op de Richtlijnen Geldautomaat die begin oktober tijdens de Week van Toegankelijkheid door de NVB gepresenteerd worden.


    5 april 2005 om 10:43
    Maurits-Jan Groen

    …sorry het persbericht was natuurlijk van 23-09-2004 🙂


    5 april 2005 om 10:45
    Eric

    Gelukkig let de consument dan stukken minder op meekijkers…


    5 april 2005 om 11:17
    evroekel

    @Maurits-Jan: Bedankt voor het persbericht. Ik wist het nog niet. Is dit nu daadwerkelijk al actief voor alle SNS-klanten en zijn er gevolgen voor de afhandelingstijd?


    5 april 2005 om 15:50
    blackjack89

    казино вулкан на оранжерейной улице в г пушкине лучшее онлайн казино на деньги отзывы форум видеопокер на русском, играть в покер онлайн на реальные деньги отзывы Слоты Оплата Visa Gold


    28 september 2013 om 22:51
    roulette92

    казино онлайн grand casino рейтинг казино на рубли игровые автоматы в спб, либо интернет казино где дают в долг екатеринбург рулетка на деньги онлайн с выводом денег онлайн казино с бонусом Слот автоматы скачать онлайн казино игровые автоматы без регистрации через торрент казино пополнение qiwi кошелька


    29 september 2013 om 00:55
    slot24

    самые надежные онлайн казино покер на деньги в вк казино пополнение visa gold, казино голден геймс отзывы покер пополнить webmoney яндекс казино фараон онлайн бесплатно Рулетка на вебмани


    29 september 2013 om 03:07

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!