DVD promotie via de geldautomaat

DVD promotie via de geldautomaat

Fox Home Entertainment start met een het vertonen van commercials op het display van geldautomaten in ASDA winkels voor de promotie van DVD’s. De commercial toont beelden van films die via de opnamebon van de geldautomaat met korting kunnen worden gekocht.  Het geheel wordt verzorgd door ATM:ad. De commercials worden vertoond in een loop gedurende 10 seconden voor het invoeren van de bankpas en gedurende de 5 seconden dat het geld wordt verzameld.

Wanneer gaan de Nederlandse banken nu eens die 5 seconden wachttijd benutten om een op mijn profiel afgestemde boodschap te tonen?

Bron: Finextra.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • Persbericht SNS Bank 23-09-2005:

    Consument omarmt nieuwe mogelijkheden
    ‘De rente van uw spaarrekening wijzigt’, ‘Uw nieuwe bankpas ligt klaar’ of ‘Uw hypotheek loopt af, wilt u een afspraak maken?’. Deze gepersonaliseerde informatie (en meer) verstrekte SNS Bank bij wijze van proef via de geldautomaat. Uit onderzoek blijkt dat de consument deze service als vernieuwend (80%), handig (71%), maar vooral klantgericht (72%) beoordeelt. 80% heeft een zeer positief oordeel over het aanbieden van gepersonaliseerde service via de geldautomaat. Bovendien wijst het onderzoek uit dat het aantal reacties via de geldautomaat niet verschilt met reacties via kantoor of callcenter. SNS Bank - die als eerste bank in Nederland de geldautomaat introduceerde - is van mening dat met deze innovatieve service een nieuwe visie ontstaat over de geldautomaat. Naast distributie- en communicatiekanaal is de geldautomaat nu inzetbaar als marketing- en verkoopkanaal. Naar aanleiding van de onderzoeksresultaten is het plan om deze nieuwe service in 2005 op alle geldautomaten van SNS Bank te hebben ingevoerd. De SNS Geldautomaat wordt dan ook geïntegreerd in campagnes en direct marketing trajecten. SNS Bank is de tweede bank ter wereld en de eerste in Europa die via de geldautomaat interactief en op maat met de klant communiceert.

    Het onderzoek laat bovendien zien dat 75% van de pinners zich de persoonlijke informatie kan herinneren. Negen van de tien klanten geven aan dat men voldoende tijd heeft om de vragen te beantwoorden. De interactieve communicatie heeft geen invloed op de snelheid waarmee geld gepind kan worden. 84% van de klanten vindt dat de transactie niet te lang duurt. Dit percentage is niet gewijzigd tijdens de pilot van de nieuwe service. Acht van de tien bezoekers vinden het aanspreken met ‘beste mevrouw / meneer ......’ positief tot zeer positief. En ruim 36% van alle ondervraagden geeft aan dat de extra service een reden is om vaker van de SNS Geldautomaat gebruik te maken.
    De proef heeft plaatsgevonden in een periode van drie maanden onder ruim 3.000 gebruikers, waarvan vervolgens 555 meegewerkt hebben aan het onderzoek. Gemiddeld maakt een klant vier keer per maand gebruik van een geldautomaat. Tijdens het onderzoek was de nieuwe service beschikbaar op 18 SNS Geldautomaten op 10 locaties in Hilversum en Arnhem.

    Naast het op maat communiceren via de geldautomaat introduceert SNS Bank als eerste wereldwijd de automatische pinvertrager op haar geldautomaten. Hierdoor stemt de geldautomaat zijn snelheid automatisch af op de ‘snelheid’ van de gebruiker. Deze service staat hoog op het verlanglijstje van belangenorganisaties voor ouderen en mensen met een functiebeperking.
    SNS Bank loopt hiermee vooruit op de Richtlijnen Geldautomaat die begin oktober tijdens de Week van Toegankelijkheid door de NVB gepresenteerd worden.

    geplaatst op
  • ...sorry het persbericht was natuurlijk van 23-09-2004 :-)

    geplaatst op
  • Gelukkig let de consument dan stukken minder op meekijkers...

    geplaatst op
  • @Maurits-Jan: Bedankt voor het persbericht. Ik wist het nog niet. Is dit nu daadwerkelijk al actief voor alle SNS-klanten en zijn er gevolgen voor de afhandelingstijd?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.