Doorklikken op pop-up vaak onbedoeld

13 juli 2004, 12:06

Negen van de tien internetgebruikers die doorklikken op een pop-up advertentie, proberen eigenlijk om die advertentie juist weg te klikken. Dat blijkt uit onderzoek naar een recente pop-up van Umbro.

Het sportmerk zelf beweert dat 20 procent van de internetgebruikers doorklikte naar zijn site; navraag leert echter dat slechts 2 procent dat bewust deed en 18 procent per ongeluk, omdat ze de ‘close-button’ van de pop-up niet konden vinden.

Bron:

MediaGuardian

Via:

Nieuwsbrief NieuwsTribune

Zie ook:

http://www.bunnyfoot.com/clickthroughs.html

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!