Doorklikken op pop-up vaak onbedoeld

Doorklikken op pop-up vaak onbedoeld

Negen van de tien internetgebruikers die doorklikken op een pop-up advertentie, proberen eigenlijk om die advertentie juist weg te klikken. Dat blijkt uit onderzoek naar een recente pop-up van Umbro.

Het sportmerk zelf beweert dat 20 procent van de internetgebruikers doorklikte naar zijn site; navraag leert echter dat slechts 2 procent dat bewust deed en 18 procent per ongeluk, omdat ze de ‘close-button’ van de pop-up niet konden vinden.

Bron:
MediaGuardian

Via:
Nieuwsbrief NieuwsTribune

Zie ook:
http://www.bunnyfoot.com/clickthroughs.html


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.