Disney beste Super Bowl commercial 2006

Disney beste Super Bowl commercial 2006
, ING Groep
@evr

super bowl hersenactiviteitNiet de GoDaddy commercial maar de Disney commercial blijkt de beste Super Bowl commercial te zijn geweest. Middels een zogenaamd functional magnetic resonance imaging (fMRI) onderzoek is gekeken naar de hersenactiviteiten van mensen die de Super Bowl commercials voor het eerst te zien kregen.

Op basis van dit onderzoek met vijf vrijwilligers en 24 commercials is de commercial “I’m going to Disney” winnaar. Gedurende het bekijken van deze commercial zijn vooral de hersengebieden waar gevoelens van waardering, identificatie en empathie huizen actief. Slechtste commercials op basis van dit onderzoek zijn Burger King, FedEx en GoDaddy.

Het onderzoek heeft nog een aantal andere interessante uitkomsten:

  • Respondenten geven sociaal wenselijke antwoorden. Vrouwen waarderen commercials met sexy dames lager, maar hun hersenen geven gevoelens van empathie weer. Ook wordt de FedEx commercial als grappig ervaren, terwijl hun hersenen toch duidelijk gevoelens van bedreiging aangeven op het moment dat grotbewoner wordt plat getrapt aan het einde van de commercial.
  • Gewenning treedt snel op; De tweede keer dat een commercial wordt bekeken, zijn de hersenactiviteiten al afgezwakt.

Iemand overigens “I’m going to Disney” op internet gevonden?
Via Frislicht.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.