Dinsdagochtend beste belmoment

Dinsdagochtend beste belmoment

Het is nog niet zo lang geleden dat de dinsdag als beste dag werd gezien om een (commerciele) nieuwsbrief te versturen. Uit meer recentere studies blijkt echter dat er geen beste dag bestaat voor het versturen van nieuwsbrieven.

Nu blijkt uit onderzoek via de website van Cobben & Van Tulder (representativiteit? b2b?) dat de dinsdagochtend het ideale moment is voor commerciele telefoongesprekken. Want dan is er 23% kans dat u de beoogde persoon te pakken krijgt en uw belpoging dus positief uitpakt. Op andere dagdelen van de werkweek is er veel meer kans dat u in de wacht wordt gezet en een soort Sky Radio instrumentaal te horen krijgt (via: sales-online.nl).


Geplaatst in

Delen



Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Het bureau Target concludeerde onlangs uit onderzoek dat maandag de beste dag was voor het versturen van mailings, zowel wat betreft openings als clicks. Hoe re[resentatief dit onderzoek is, is niet bekend.

    geplaatst op
  • N.a.v. Target:

    Er mist helaas een belangrijk onderdeel voor commerciële uitingen: welk moment levert het hoogste aantal leads op.

    Wat me persoonlijk in ieder geval is opgevallen is dat er vaak op een later tijdstip alsnog nogmaals de mail wordt gelezen of men alsnog iets aanschaft/aanvraagt. Er zit in onze statistieken in ieder geval geen opvallende piek wat betreft een 'topdag'.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.