Digitale folder is in opkomst in Nederland

Digitale folder is in opkomst in Nederland

De digitale folder is bezig aan een opmars in Nederland. Steeds meer bedrijven bieden naast hun papieren brochure ook een digitale versie op internet.

Een van de eerste bedrijven met een digitale folder is zelfbedieningsgroothandel Makro. Dit bedrijf heeft al 35 jaar lang een papieren folder, die alleen wordt opgestuurd naar de eerste pashouders. Bedrijven kunnen maximaal twee passen aanvragen, de tweede krijgt geen folder. `Met de digitale brochure hebben we een tool in handen om de bijna 400.000 tweede pashouders te bereiken`, aldus directeur marketing Bert Vukkink. Volgens Vukkink is de omzet per tweede pashouder door e-mailmarketing met 10% toegenomen. Inmiddels zijn ook de folders van andere Nederlandse bedrijven, zoals Scapino en Macintosh Retail Group, op internet te bekijken. Dat kan via de site van het Groningse bedrijf E-folders.nl, die tot nu toe 400 tot 600 bezoekers per dag trekt. Initiatiefnemer Robert Brugman voorziet goede kansen voor zijn site. Veel Nederlanders hebben immers een ja/nee- (12%) of nee/nee-sticker (3%) op de brievenbus. De meeste van deze mensen vinden folders rommel en slecht voor het milieu, en zijn dus eerder geneigd om op internet folders te bekijken.

Bron:
Incentive nr. 8, p. 12, 2,2 p.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.