Deutsche Bank Research: “Neem blogs serieus!”

Deutsche Bank Research: “Neem blogs serieus!”
, Carl Mangold

Deutsche Bank Research: Neem blogs serieus!
 

Volgens onderzoekers van de Deutsche Bank bieden blogs te veel kansen en bedreigingen om ze links te laten liggen.

Kansen zien ze vooral in het massa-mediale bereik van ‘de blogosphere’:

“Blogs achieve a mass-media effect through:

- the high degree of networking in the blogosphere, in which news spreads very rapidly (blog swarm), and
- pronounced search engine friendliness that ensures blogs are displayed near the top of results lists.
- Moreover, journalists from conventional media frequently use blogs as a research source.

The pronounced network effect that is generated through these mechanisms enables individuals to reach a broad public and, ideally, the traditional mass media ? a channel that so far has been reserved mainly for journalists and public figures.”

... maar dit is natuurlijk ook een immense bedreiging:

 

“Substantial reputational risks

The record shows that if blogs are ignored or if responses to bloggers’ statements take the wrong approach an entity’s reputation might be put at risk. The risks will grow with the increasing use of blogs. In the USA, bloggers have already triggered several real scandals. For example, CBS anchorman Dan Rather was compelled to step down by the blogging community because he ran a report based on false documents. And a maker of bicycle locks suffered a massive blow to its image when it had to recall products with a total value of USD 10m. The company did not take action until after a video on one of its locks was circulated in the blogosphere.”

De onderzoekers hebben er in elk geval een knap rapportje van gemaakt (pdf, 8 pagina’s, 224 kB).


Geplaatst in

Delen



Er zijn 2 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.