Den Haag Telecom: Effecten van Triple Play

26 augustus 2005, 05:18

Effecten van Triple Play? (Fotografie: Guido van Nispen)Jaarlijks organiseert de gemeente Den Haag voor het bedrijfsleven, politiek, overheid en onderwijs in de Haagse agglomeratie en daarbuiten de bijeenkomst Den Haag Telecom.

Tijdens deze bijeenkomst wordt de laatste stand van zaken op het gebied van telecommunicatie doorgenomen, door middel van korte presentaties van toonaangevende organisaties en een paneldiscussie met prominenten uit bedrijfsleven, politiek, overheid and onderwijs.

Ook dit jaar staat er weer een interessant programma met sprekers zoals bijvoorbeeld Aad Beekhuis van Versatel, Diederik Karsten van UPC, Michiel Buitelaar van KPN (waar kennen we hem ook al weer van?), Edwin van Huis van het Instituut voor Beeld en Geluid en Jochem de Jong van MTV.

Zij zullen zich buigen over de effecten van ‘Triple Play’, waarbij telefoon, Internet en televisie bij elkaar komen. Zowel via de telefoon- als TV kabels en door de lucht door middel van mobiele infrastructuren als Wifi of UMTS. Deze ontwikkelingen hebben hun vlucht al genomen in bijvoorbeeld Japan en de ervaringen daar zijn erg succesvol te noemen.

In Nederland staat de echte competitie op deze ‘triple play’ diensten voor de deur, nu alle partijen een uitgebreid aanbod in de markt hebben of binnenkort gaan brengen. Een behoorlijke impuls aan de ontwikkeling van de convergentie tussen media en technologie zal hier van het gevolg zijn.

Daarnaast door de komst van digitale media op IP platformen, kan de klant zelf gaan uitmaken wat, hoe en wanneer hij informatie krijgt of geeft. En daarbij neemt videocommunicatie een vlucht.

Dit trekt zijn sporen in telecom- en medialand. Niet alleen de markt, ook de publieke sector stimuleert nieuwe breedbandtoepassingen. Maar doet de overheid het wel goed genoeg?

Alle reden om deze keer stil te staan bij actuele trends in telecom en media tijdens Den Haag Telecom. Inschrijven voor dit gratis toegankelijk congres kan via de site Den Haag Telecom.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!