Demand generation in de praktijk

Denny van Veen is B2B marketeer bij Kardex. Hij zit in de transitie van lead generation naar demand generation en deelt zijn ervaringen.

28 juni 2023, 07:00 1220 x gelezen

Denny van Veen starte een klein jaar geleden met demand generation. Hij begon met leren, lezen, een cursus volgen, podcast luisteren en video’s kijken. Inmiddels is hij dit gedachtegoed in de praktijk aan het brengen. In deze podcast vertelt hij over zijn ervaringen en aanpak.

In deze aflevering van de Inbound4Cast praat ik met Denny van Veen over demand generation in de praktijk.

We bespreken onder andere…

  • Waarom starten met demand generation?
  • Hoe pak je dat in de praktijk aan?
  • Het ungaten van bestaande content
  • Hoe krijg je management en de organisatie mee?
  • Klein starten met een groepje enthousiastelingen
  • Het effect van personal branding op intern zaken gedaan krijgen
  • Hoe blijf je in demand generation weg van specifieke product features?
  • Het belang van je doelgroep kennen en klanten bezoeken
  • Van eenmalige demand gen activiteiten naar een doorlopende aanpak
  • Voorwaarden aan demand gen content
  • Hoe krijg je mensen uit je bedrijf mee die vanuit zichzelf content gaan publiceren?
  • Over de B2B community ‘Foeter’
  • Het belang van communities in de B2B journey
  • Het kiezen van een platform voor je community
  • Het organiseren van live video sessies
  • Het effect van commercie op het vertrouwen, bereik, engagement en resultaat van je content
  • Hoe neem je als B2B bedrijf deel in communities?
  • Het belang van eerlijke en transparante marketing
  • Purpose in marketing

Luisteren kan ook via YouTube of Spotify.

Jerrel Arkes
B2B organic marketing consultant bij B2Brands

B2B marketing is veranderd. Lead generatie kent steeds meer uitdagingen. Kopers kiezen vaak al voordat de buyer journey is gestart. Wat betekent dat voor jouw aanpak? Ik help vanuit B2Brands kennisintensieve B2B bedrijven van strategie tot uitvoering met de creatie en distributie van impactvolle content. Daarmee transformeren we jouw bedrijf naar een sterk merk. Ik geloof daarbij in de kracht van organisch groeien (organic marketing). Sinds 2008 heb ik hier vele MKB en enterprise organisaties mee geholpen. Sinds 2024 doe ik dit vanuit B2Brands.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!