Deja vu

15 juli 2004, 20:15

Het moet ergens in de zomer van 1994 zijn geweest dat ik in een online forum discussieerde over het wel of niet vercommercialiseren van internet. Hotwired.com was dat jaar de eerste website die reclameruimte op haar site verkocht aan bedrijven zoals IBM, AT&T, Volvo en Club Med. In 1994 was HotWired marktleider met 300 duizend dollar media-inkomsten. De verwachting is dat adverteerders dit jaar wereldwijd 33 miljard aan online advertising besteden.

Bijna 10 jaar later voer ik een vergelijkbare discussie, nu over het vercommercialiseren van weblogs. De wereldwijde media-inkomsten voor weblogs zullen dit jaar in de orde grootte liggen van de media-inkomsten voor internet in 1994. Waar zullen we staan in 2014 en welke discussie zullen we dan voeren?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Frank Meeuwsen

    De discussie zal dan waarschijnlijk gaan over de media-inkomsten van het holografische internet en het feit of de data die is ge-upload uit je hersens en online in een databank staat, ook voor commerciele doeleinden mag worden gebruikt. Of over het feit of je wel of niet verplicht reclamecommercials moet bekijken op je oprolbare LCD scherm in de trein en waar die goede oude tijd is gebleven dat weblogs nog gewoon tekst waren 🙂

    Ja sorry hoor, het is vrijdag…


    16 juli 2004 om 05:19

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!