De waarde van web 2.0: Digital (Mobile) Planet

11 juli 2008, 06:30


Naar aanleiding van mijn eerdere posting over de waarde van Web 2.0 ben ik aan de slag gegaan. Het resultaat moest even op zich laten wachten omdat afgelopen maandag Stijn in ons leven is gekomen. Het mooie is dat hij pas 3 dagen oud is en nu al een talent. Na de geboorte begon hij spontaan adem te halen en te plassen, op dag 2 stak hij zomaar een langsvliegend duimpje in zijn mond en ontwikkelde hij rap een zuigreflex. Waar ik naar toe wil, hier is het bruggetje, is het talent dat ik heb geïnterviewd om eens te kijken naar de waarde van web 2.0. Lennart Mulder, net afgestudeerd, heeft voor IN10 Communicatie met passie een concept ontwikkeld wat of de redding gaat worden van de Lonely Planet of er voor gaat zorgen dat de Lonely Planet heel lonely zonder klanten over zal blijven.

Een prachtig concept met social media, geotagging en andere elementen dat in de toekomst hoop ik ook zeker waarheid zal worden, ik weet niet of ze nog hebben meegedaan aan Vodafone Mobile Clicks, helaas is die inschrijving al gesloten. Hierboven in ieder geval het volledige interview met achtergronden, visies, prototype demo. Binnenkort zal er een posting volgen met Rick van der Wal die zich bezig heeft gehouden met virtuele werelden.

Voor mensen die verder nog interesse hebben heeft Lennart Mulder een presentatie neergezet die tevens te downloaden is (zip-bestand). Lennart en IN10, dank voor deze insight en succes met de uitrol!

Ayman is digitaal Strateeg die betekenisvolle digitale verbindingen tussen bedrijven en klanten creëert. Ayman helpt bedrijven om meer waarde voor klanten te creëren met digitale middelen, de relatie met klanten te verstevigen en nieuwe inzichten op te doen. Als digitaal strateeg zet hij digitale (en sociale) media om in digitale waarde, digitale ervaringen en sociale business. In opdracht voor kleine en grote organisaties ontwikkelt Ayman digitale concepten, geeft advies en trainingen op het op het snijvlak van marketing & communicatie en internet & nieuwe media. Daarnaast heeft hij een aantal eigen initiatieven opgericht, zoals de Nederlandse Social Media Academie (NSMA).

Categorie
Tags

8 Reacties

    Claire Boonstra

    Erg mooie applicatie, mijn complimenten!

    Als ik naar het rijtje reisgids-merken in mijn boekenkast kijk, zijn er vast nog wel meer merken die hiermee de Lonely Planet naar de troon zouden kunnen steken. Ik noem Trotter, Rough Guide, ANWB en vele anderen.

    LP heeft al een vrij summiere mobiele site, maar is ‘slechts’ een doorzetting van de gids – met nog maar weinig informatie. Dus genoeg ruimte voor (juist) de concurrentie om hier een grote stap voorwaarts te maken!

    Ik hoop dat ik volgend jaar in ieder geval de reisgidsen thuis kan laten…

    Mooie video ook, Ayman!


    11 juli 2008 om 07:27
    ruud

    misschien heel dom van mij, als ik het zipje download kan ik weliswaar twee swf doanloaden waarop ik dan een plaatje van paas-eiland zie, maar verder doet ie niks?


    11 juli 2008 om 08:06
    AymanvanBregt

    @Claire Thanks :-), ga nog een poging wagen voor een nieuwe 😉

    @Erdinc Xs2theworld doet dit ook, die ik noemde in het filmpje, is mooie shizzle!

    @ruud Ik heb Lennart even gevraagd te reageren op je, ’t zijn zijn spullen…


    11 juli 2008 om 08:48
    media

    Interessante applicatie, mooi interview, beiden dank! En Ayman, nogmaals gefelciteerd met de kleine! 😉


    11 juli 2008 om 18:42
    Rick

    Absoluut een mooie applicatie, maar dit valt en staat natuurlijk met (internationale!) betaalbaar mobiel internet. Als ik kijk waar ik de ‘ouderwetse’ Lonely Planet de afgelopen jaren heb gebruikt, zijn dat achtereenvolgens de jungle van Maleisië, de outback van Australië en vlakbij de Machu Picchu, in Peru. Allemaal plaatsen waar het niet echt lekker inloggen is.


    13 juli 2008 om 08:50
    Lennart

    @Ayman: Dank!

    @Ruud: Downloaden -> control.swf openen en navigeren met [ en ].

    @Rick: Klopt. Concept is ook bedacht met een toekomstscenario. Één van de redenen was inderdaad de beperking van het hedendaagse mobiele internet.


    13 juli 2008 om 20:30
    Leon

    Mooie demo, leuk te zien hoe verschillende technologieen in een concept worden gebruikt. Ben benieuwd hoe het voelt als je er mee op reis bent, en ook hoe het is om je “reisgids” te laten liggen en dan verder te moeten zonder ….


    23 juli 2008 om 06:15

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!