De multitaskende zapper

5 oktober 2005, 03:45

De multitaskende zapper

KPN wil zich nadrukkelijker op de tv-markt gaan begeven en liet TNS Nipo een onderzoek uitvoeren naar het TV-kijkgedrag in Nederland om goed inzicht krijgen in de huiskamersituatie.

Een paar uitkomsten:

  • Tv-kijken is een van de meest favoriete vrijetijdsbestedingen van Nederlanders. Meer dan driekwart van de Nederlanders zit elke dag voor de buis. Gemiddeld wordt bijna drie uur per dag gekeken.
  • Tijdens TV-kijken doen we van alles: praten(53% van de personen), computeren (41%), bellen en sms’en (38%), lezen (29%), opruimen (20%) en koken (15%).
  • 25 procent laat de tv aan staan tijdens het eten en 32 procent eet regelmatig tot altijd met het bord op schoot
  • We bellen en sms’en veel tijdens tv-kijken, maar vinden het zelf niet prettig gestoord te worden door een telefoontje of sms’je tijdens tv-kijken.
  • Het ideale tv-avondje bestaat voor de meeste Nederlanders uit gezellig met de partner op de bank hangen
  • Mannen, die doorgaans de afstandsbediening hanteren, zitten vaak op de bank, terwijl vrouwen aangeven liever te liggen.

Veel bekende zaken. Ik vermoed dat mannen bij het laatste punt aangaande het zitten op de bank toch een sociaal wenselijk antwoord hebben gegeven 😉 Bezoek voor meer informatie de site of bekijk de powerpointpresentatie (ppt).

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!