De kracht van Foodbloggen

2 maart 2006, 03:59

In de About:blank van deze maand een aardig artikel van Aldo Wink over Foodbloggen (en niet alleen omdat hij ook Foodlog noemt, een weblog waar ik zelf aan meewerk). Aldo besluit zijn persoonlijke verhaal met:

(…) In Nederland zijn er momenteel 40 actieve foodbloggers, dit aantal groeit de laatste maanden sterk. Mijn droom is dat dit er eind van dit jaar minstens 100 zijn. Eten & drinken gaat ons allemaal aan, het is onze eerste levensbehoefte en het is nog lekker en leuk ook! (…)

We hebben de afgelopen jaren de opkomst gezien van marketing & communicatie blogs, onderwijsblogs en bibliotheekblogs. Allemaal gedreven vanuit een bepaald vakgebied waar op dit moment de groei aan het afnemen is. Foodblogs staan nog maar aan het begin en als het zich ontwikkeld in het tempo waarin het nu gaat, dan voorspel ik een nieuwe kracht waar de foodmarkt terdege rekening mee dient te houden!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Habbekrats

    –> Grosso modo hebben Nederlanders een beperkte kennis waarmee zij de kwaliteit van voeding kunnen beoordelen.<- Dat komt omdat we moeten eten wat op tafel staat. Nieuw scrabbelwoord: arbeidsdelingexces. Nutrititioneel vullen van een gapend gat…. -> Bewustzijn creeren voor lekkerder en beter kan enorm helpen om hier weer lucht te creëren <-

    Dat lucht creëren gaat je prima af, doe mij medium doorbakken 😉


    3 maart 2006 om 15:48
    Dick

    Habbekrats, sorry hoor. Het ging even snel 🙂

    In gewone medium doorbakken taal: blogs kunnen eraan bijdragen mensen weer terug te brengen bij wat ze gedachtenloos in hun mond proppen. Het kan nl. stukken leuker en lekkerder.


    5 maart 2006 om 14:19
    Aldo

    De consument is denk ik wel degelijk in staat om kwaliteit te kunnen beoordelen. Nu na drie weken en 6 recensies zijn de beoordelingen van het proefpannel over het algemeen goed tot zeer positief. De wijze waarop men er overigens verslag van doet vind ik uniek; compleet met recepten, als dan niet zelf iets verzonnen, goede product en ingredientbeschrijving en enthousiast in de wijze van consumeren. Mij hoor je tot dusver zeker niet klagen, binnenkort wat conclusies!


    7 maart 2006 om 20:56

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!