Dé vijf digitale marketingthema’s voor 2021 #spon

Dé vijf digitale marketingthema’s voor 2021 #spon
, Techonomy

Het digitale ecosysteem rond je business en producten is bepalend voor het marketingsucces in de aankomende jaren. Covid heeft een enorme versnelling gebracht in het belang van de juiste invulling en inrichting van dit ecosysteem. Marketing automation, datamanagement, profiling, personalisatie, digitale lead funnels, video-marketing en gamification zijn belangrijke thema’s vandaag de dag. Marketeers moeten hier vol in mee om kennis en skills up-to-date te houden. Maar ook professionals die actief zijn in de communicatiebranche of ondernemers hebben deze kennis hard nodig. De strijd om attentie van de markt wordt alleen maar groter nu er grote economische uitdagingen voor ons liggen.

Neem gratis deel aan Marketing Software Summit

Om professionals handvatten te geven in deze snel veranderende digitale economie vindt op 27 en 28 januari de Marketing Software Summit plaats. En om juist nu iedereen de mogelijkheid te bieden deze kennis tot zich te nemen zitten er geen kosten verbonden aan deze summit. Het digitale event vindt beide dagen plaats van 10.00 tot 12.00 uur in een speciaal ontwikkelde digitale eventomgeving. Hierdoor is het mogelijk om later alles nog eens rustig terug te kijken of sessies die je gemist hebt alsnog bij te wonen. Schrijf je hier gratis in!

 

Binnen de vijf belangrijkste digitale marketingthema’s vullen 16 market leaders uit de marketingsoftware-industrie het programma. Experts van o.a. Blueconic, Exponea, Selligent, Expandi, Leadinfo, iChair, LeadFamly, Close, Adscale, Dotdigital en Falcon laten zien hoe je (nog) beter en gerichter invulling kunt geven aan jouw marketing- en salesdoelstellingen.

Een niet te missen kans voor digitale professionals. Om een beeld te krijgen waar de summit over gaat wordt het belang van de thema’s hieronder toegelicht.

1. Data, insights & profiling

Het werken met data is een beslissende factor geworden in het marketingsucces van organisaties. Wie over de juiste data beschikt kan personalisatie en relevantie toepassen in campagnes. Het is belangrijk data uit bestaande systemen zoals het CRM goed te verbinden met bijvoorbeeld profieldata die via het analyseren van online gedrag wordt opgebouwd. Door gebruik te maken van de juiste technologieën is de marketeer in staat data actionable te maken zodat er sneller gereageerd kan worden op behoeftes en interesses binnen de doelgroep. Niet voor niets willen meer en meer organisaties grip krijgen op data, ook binnen de directiekamer en boardroom.

2. Gamification & video

Consumenten zijn anno 2021 experience-driven. Het merk dat in staat is om de beste ervaring te bieden, neemt de beste positie in als het gaat om de aandacht van de consument. De echte verbinding komt tot stand door het aanbieden van unieke en attractieve content: consumenten willen meedoen, actief zijn, zich verwonderen of een unieke ervaring ondergaan. Om dit te doen zijn er fantastische gamification tools beschikbaar en biedt interactieve video nieuwe mogelijkheden om engagement en interactie te creëren.

3. Marketing automation & e-mailmarketing

Via marketing automation is het mogelijk om op grote schaal consumenten door een vooraf ontworpen journey te leiden. Het verhoogt je efficiency en bespaart veel tijd bij het managen, meten en optimaliseren van campagnes en activiteiten. Dit klinkt logisch, maar het automatiseren van 1-op-1 interactie is makkelijker gezegd dan gedaan. Gelukkig zijn er tegenwoordig veel handige tools in de markt die volledig gespecialiseerd zijn in het opzetten van geautomatiseerde marketing- & salesprocessen.

4. Social & advertising

In de digitale wereld zijn verhalen en ervaringen het bindmiddel met klanten. Fans van je merk willen meedoen, actief zijn, zich verwonderen of een unieke ervaring opdoen. Zelf iets kunnen toevoegen en dat vervolgens weer delen, daar draait het om. Door de juiste koppeling te leggen met campagne tools is de gewenste informatie direct bruikbaar en is de marketeer in staat een veel hoger rendement op campagnes te behalen. Het maakt niet uit of dat sociale media campagnes zijn, e-mailmarketing of personalisatie binnen websites.

5. Lead management & sales

De werelden van marketing & sales zijn de afgelopen jaren steeds meer naar elkaar toe gegroeid. Data en technologie spelen een cruciale rol in het B2B-proces. Met behulp van software oplossingen ben je in staat om sales activiteiten te schalen naar een ongekend hoog niveau en kun je salesmanagers ondersteunen met het geautomatiseerd aanleveren van hot leads.

Grijp als marketeer, communicatiespecialist, ondernemer of manager deze unieke mogelijkheid om je digitale marketing kennis een boost te geven. Meld je vandaag nog aan voor de Marketing Software Summit via www.marketingsoftwaresummit.nl.

De Marketing Software Summit is een initiatief van Techonomy Education. Ontwikkelaar van fysieke en digitale marketing educatieprogramma’s zoals de Digital Skills Course en de Digital Marketing Course at Home, die door de 700 deelnemers met een 9+ werd beoordeeld.

 


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel