Constance Scholten (CEO Camarilla): ’s werelds kleinste sociale netwerk gaat de HR in

27 juni 2017, 13:00

Wat gebeurt er als je ’s werelds kleinste social netwerk combineert met all-in-one HR-platform Appical? Dan ontstaat er een goed, maar pril huwelijk. Constance Scholten, oprichter Camarilla, vertelt over de, zojuist bekendgemaakte, fusie tussen deze twee techbedrijven.

Constance Scholten is oprichter van Camarilla: ‘s werelds kleinste sociale netwerk, met een snelgroeiend aantal gebruikers uit meer dan 95 landen. Even terug in de tijd. Constance wilde niet alles met iedereen delen toen zij voor haar baan de wereld rondreisde. Bye, Facebook! Ze startte begin 2016 Camarilla, een app om met maximaal vijftien vrienden te communiceren. In deze aflevering zet zij de laatste ontwikkelingen rondom ’s werelds kleinste sociale netwerk voor je op een rijtje gezet.

Constance: “Het was erg onverwacht hoe dat in 2016 werd opgepakt. We hebben iets gebouwd dat we zelf graag wilden gebruiken. Die luxe hadden we ook. Maar binnen no-time werd het in 175 landen opgepakt. We merkten dat we een ‘BCC’ hadden gecreëerd in een app-vorm. Een persoonlijk verbindingsnetwerk. Het effect was dat het internationale bedrijfsleven om een custom made oplossing vroeg om binnen een bedrijf te gebruiken. Wij waren toen niet met groei bezig, maar met het neerzetten van een goed product.”

De grote corporates klopten aan bij Camarilla. Constance beschrijft dat de uitdaging van deze bedrijven vooral zit in het ‘moeten verbinden’ van mensen. Iedereen weet dat dit soort bedrijven een gigantische workforce, waarin iedereen een eigen doelstelling heeft, bijelkaar moet brengen. Sterker nog, de bedrijfsmissie en visie moet worden overgebracht. Het verbinden van mensen liet Constance niet meer los. “In Austin kwamen we tijdens SXSW een club tegen, Appical. Zij bouwen on-boarding software. Wat bleek? We hadden dezelfde missie: het verbinden van de belangrijkste relaties.”

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief