Coca-cola, Reuters en RSS

16 november 2005, 12:39

image

Via ImediaConnection kwam ik (eindelijk) een artikel tegen over een creatieve inzet van RSS in een online campagne. Diet Coke in samenwerking met Reuters ontwikkelden een campagne waarbij RSS als prominent vehicle werd ingezet.

Zo werd Diet Coke gematched aan het “softere” nieuws op Reuters. Deze nieuwsitems (bijv. “Cereal may be best breakfast for the waistline” werden doormiddel van RSS in diverse Diet Coke banners roulerend getoond. Wanneer men op deze headline klikte kwamen zij terecht binnen Reuters.com op een Diet Coke branded pagina. Deze inzet draaide allemaal om hun payoff “On a Lighter Note brought to you by Diet Coke”. Leuke case, maar ben benieuwd wat de resultaten hiervan zijn. Het verantwoordelijk bureau MediaVest (StarCom) blijft er angstvallig stil onder..

Na een korte werkperiode in het digitale TV landschap in Engeland, aan de slag gegaan bij Lastminute.com en aan haar introductie in de Nederlandse markt meegewerkt. Na 4 jaar als mediaspecialist te hebben gefungeerd bij .bone advertising, ben ik samen met oud-collega Paul Eikelenboom begonnen aan een nieuw avontuur; fris idee. fris idee is een full-service interactief bureau (creatie & media) met een specialisme in video-producties. Mijn persoonlijke specialisatie is het online medialandschap. Met name een strategische benadering, maar ook overlappend met planning & buying. Daarnaast verantwoordelijk voor de nieuwste trends in interactieve marketing, zowel vanuit een technisch oogpunt als theoretisch kader. Ten slotte initiator van en betrokken bij de organisatie van 212Amsterdam.nl

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!